Senaste nytt

Panik! Behöver hitta antigen-test idag eller tidigt imorgon bitti

Tomas E

Medlem
Hade en tid bokad hos Vaccina 1540 (Drottninggatan 67, Stockholm) och de stängde och gick framför ögonen på mig! Jag var inte sist bokad heller. Gick till Vasagatan 40, bara PCR, på väg att stänga. 36 ej öppet. Ingen kontakt på chatt eller telefon. Ser inga tider hos Vaccina i 08-området idag eller imorgon bitti. Avfärd 0955 från Arlanda imorgon. Pga USA-resa kunde jag inte ta testet före idag och hittills har Vaccina funkat klanderfritt!

Någon som har tips på hur jag får ett antigentest i Stockholm före avfärd, dvs troligen dropin nu eller tidigt imorgon bitti? Har bara kört med Vaccina tidigare. Alla uppslag tas emot!
 
  • Gilla
Reactions: JNH

Senator

Moderator
Hade en tid bokad hos Vaccina 1540 (Drottninggatan 67, Stockholm) och de stängde och gick framför ögonen på mig! Jag var inte sist bokad heller. Gick till Vasagatan 40, bara PCR, på väg att stänga. 36 ej öppet. Ingen kontakt på chatt eller telefon. Ser inga tider hos Vaccina i 08-området idag eller imorgon bitti. Avfärd 0955 från Arlanda imorgon. Pga USA-resa kunde jag inte ta testet före idag och hittills har Vaccina funkat klanderfritt!

Någon som har tips på hur jag får ett antigentest i Stockholm före avfärd, dvs troligen dropin nu eller tidigt imorgon bitti? Har bara kört med Vaccina tidigare. Alla uppslag tas emot!

Det jag kan tänka mig är att åka ut till Arlanda nu på en gång. Det finns ett axplock av olika leverantörer på flygplatsen. Kolla Swedavias hemsida. Inte direkt gratis men en lösning.
 

fcx

Medlem
Min Doktor har drop-in på antigentest på flera ställen i stan. Exempelvis Ica maxi Bromma:

upload_2022-1-3_16-13-18.png
 

Tomas E

Medlem
Tack för snabba tips! Satte mig på Donken och googlade direkt efter inlägget. Har just bokat tid på Söder (ett apotek på Swedenborgsgatan) med Genetica kl 1640. Vi får se om det teststället finns i verkligheten och är öppet när jag kommer dit. :confused:
 

Tomas E

Medlem
Nu testad på Genetica (svar inom 30 min sa de) och uppringd av Vaccina. De hade stängt tidigare pga att någon i personalen testat positivt. Det som är störande är att det verkar som att enda anledningen att de kontaktade mig är att Vasagatan 40 gav mig en handskriven papperslapp med ett mobilnummer att ringa. Det var det numret som ringde tillbaka ca 45 min senare. I övrigt noll info - personalen gömde sig och gick trots ihärdiga knackningar, ingen lapp i fönstret, inget sms eller mail om avbokning.
 
Toppen