Panik! Behöver hitta antigen-test idag eller tidigt imorgon bitti

Diskussion i 'Övrigt' startad av Tomas E, 3 Januari 2022.

1. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade en tid bokad hos Vaccina 1540 (Drottninggatan 67, Stockholm) och de stängde och gick framför ögonen på mig! Jag var inte sist bokad heller. Gick till Vasagatan 40, bara PCR, på väg att stänga. 36 ej öppet. Ingen kontakt på chatt eller telefon. Ser inga tider hos Vaccina i 08-området idag eller imorgon bitti. Avfärd 0955 från Arlanda imorgon. Pga USA-resa kunde jag inte ta testet före idag och hittills har Vaccina funkat klanderfritt!

Någon som har tips på hur jag får ett antigentest i Stockholm före avfärd, dvs troligen dropin nu eller tidigt imorgon bitti? Har bara kört med Vaccina tidigare. Alla uppslag tas emot!

JNH gillar detta.
  2. Det jag kan tänka mig är att åka ut till Arlanda nu på en gång. Det finns ett axplock av olika leverantörer på flygplatsen. Kolla Swedavias hemsida. Inte direkt gratis men en lösning.

John Rosenbaum och Tomas E gillar detta.
  3. Jarlabanke Viking

Jarlabanke Viking Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Syster Elsa har tid idag 17.00 vid Stadshagen. Hinner du dit?

John Rosenbaum, Resetokig och Tomas E gillar detta.
  4. Jarlabanke Viking

Jarlabanke Viking Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min Doktor har drop-in på antigentest på flera ställen i stan. Exempelvis Ica maxi Bromma:

upload_2022-1-3_16-13-18.png

John Rosenbaum, Sir Lemon, toer00 och 1 annan gillar detta.
  6. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabba tips! Satte mig på Donken och googlade direkt efter inlägget. Har just bokat tid på Söder (ett apotek på Swedenborgsgatan) med Genetica kl 1640. Vi får se om det teststället finns i verkligheten och är öppet när jag kommer dit. :confused:

Gru och John Rosenbaum gillar detta.
  7. Hylve

Hylve Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vaccinationsgruppen har drop-in. Finns i vällingby och på kungsholmen. Stänger 18.45.

Tomas E gillar detta.
  8. jacoph

jacoph Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    TestCenter.nu som har vid Centralen har massa tider idag. Vattugatan 17. upload_2022-1-3_16-25-15.png

John Rosenbaum och Tomas E gillar detta.
  9. stopover

stopover Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    BC to the rescue! :)

Hoppas det löser sig @Tomas E !

Sir Lemon, Gus, jerk och 1 annan gillar detta.
  10. Tomas E

Tomas E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu testad på Genetica (svar inom 30 min sa de) och uppringd av Vaccina. De hade stängt tidigare pga att någon i personalen testat positivt. Det som är störande är att det verkar som att enda anledningen att de kontaktade mig är att Vasagatan 40 gav mig en handskriven papperslapp med ett mobilnummer att ringa. Det var det numret som ringde tillbaka ca 45 min senare. I övrigt noll info - personalen gömde sig och gick trots ihärdiga knackningar, ingen lapp i fönstret, inget sms eller mail om avbokning.

John Rosenbaum, Sir Lemon, toer00 och 7 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!