Senaste nytt

P-class ingen intjäning på Brussels Airlines

JeanHell

Medlem
Köpte också en biljett över nyår till Bryssel i klasserna E och T...hade jag sett innan att de var icke poänggrundande hade jag ju kunnat åka billigare bolag som inte ens var i Star Alliance...Känns ju inte så roligt direkt och att uppgradera för vettig peng till annan klass verkar omöjligt. suck...
 

olo

Medlem
Jag hade betydligt oftare åkt Brussels om det alltid hade gett poäng. Många gånger har jag hittat bra biljetter men inte bokat på grund av dessa 0%-biljetter. Brussels är en stor risk. Boknongsklass måste alltid dubbelkollas.
 

JeanHell

Medlem
Ursäkta jag lånar denna frågan litegrann, men blir inte riktigt klok hur man hittar Brussels bokningsklasser på boarding passet?
Åkte GOT-BRU-EWR-BRU-GOT som tjänsteresa där GOT-BRU var Brussels och BRU-EWR var United. Resan bokades med VIA Egencia och i de dokument jag fått från dem står det att det är klass U och H för mina biljetter. Men jag har inte fått några EB-poäng från Brussels men väl poäng från United-flygningen. Vet om att man inte skall boka via resebyrå men har inget val i tjänsten tyvärr så man tager vad man får i detta fallet:) Vet någon var jag kan få mer info om korrekt klass för antar Egencia inte kommer vara till någon stor hjälp?
 

JeanHell

Medlem
Tack för tipset men har redan provat detta men får bara ett felmeddelande som säger att de inte kan hitta min bokning. Men jag kunde checka in online utan problem på utvägen så någonting är skumt.
Börjar bli rätt trött på VIA Egencia och hur de lägger sina bokningar så att inte slutkunden kan se dem utan problem. Så det finns inget sätt att få reda på rätt bokningklass då antar jag?
 

JeanHell

Medlem
Har testet där också, ursäkta att jag skrev så sparsamt om vad jag redan provat tidigare:)
Jag har läst att man har kunnat hitta bokningsklass där en gång i tiden men hittar ingen sådan info nu :(
Tack för svar!
Det tråkiga är att det lär inte vara sista gången jag gör denna trip med Brussels så kommer missa ganska många baspoäng/möjliga baspoäng om jag inte det inte finns någon lösning
 

JeanHell

Medlem
Hittar endast två ställen som har bokstäver som inte är länkat till standard info om flighten.
Det ena stället står det enbart LR på och det andra stället står det TM skrivet med små, upphöjda bokstäver under siffran 20. Kan det vara detta TM som är klassen? Finns inga rubriker printade på boarding-passet öht så svårt för mig som inte flyger Brussels annars att veta :)

Om det är TM så antar jag det är klass T mao 0 EB-poäng
Fast på det temporära boardinpasset jag fick av United på hemresan så står det att BRU-GOT skall vara i klass H, men på mitt Brussles boardingpass står det också TM? :p
 
Toppen