Senaste nytt

P-class ingen intjäning på Brussels Airlines

Hall

Medlem
Jag skulle vilja klicka på motsatsen till gilla... :(

Det känns som om någon på SN helt enkelt missat att P numer är businessklass.

Det är också värt att notera att de 4 billigaste klasserna till försäljning hos SN är just K, L, E och T och exempelvis på sträckan BMA-JFK med SN kostar

K-klass SEK1271
L-klass SEK2850
T-klass SEK3250
S-klass SEK3750

Alla priser exklusive skatt. Det är med ganska ord ganska dyra biljetter innan man ens får ett endaste poäng av SN. :mad:

Enda vettiga är att kreditera till M&M när det gäller SN.
 

Dr. Miles

Expert
Problemet är att bokningsklass P hos Brussels Airlines (SN) är relativt ny, så de flesta partner flygbolags flygbonusprogram inte har registrerat P klass som discounted Business class i sin lista.
Inte ens hos United Mileage Plus (United kör Joint Venture med bl a Lufthansa, Brusels Airlines över Atlanten) ger någr miles av SN P klass.
 
Jag hade en OK blandad biljett men nu sitter med T+H klass hos SN(Sabena :p). Det enda program som ger något är M&M och det blir 6000 miles för en returresa. Undrar om det är värt besväret alls att skapa ett nytt konto.
 

Dr. Miles

Expert
Jag hade en OK blandad biljett men nu sitter med T+H klass hos SN(Sabena :p). Det enda program som ger något är M&M och det blir 6000 miles för en returresa. Undrar om det är värt besväret alls att skapa ett nytt konto.

SN H klass kan man kreditera t ex till United Mileage Plus eller Avianca LifeMiles och tjäna 100% miles men SN T klass är svårare.
 

Fredrik

Medlem
Apropå P så ger inte heller Lifemiles poäng men har jag förstått saken rätt är inte det inte genom att flyga man tjänar ihop poängen på det kontot. :p
 

Samosaguas

Medlem
Hej, jag har nu fått bekräftat från vår kontakt på Eurobonus att SN tills vidare inte köper Eurobonuspoäng för följande bokningsklasser på SN-flighter:

T, E, L, K, O, P

En liten varning utfärdas alltså härmed.
Gäller denna information fortfarande? Sitter på en bokning till Neapel via Bryssel från Stockholm i klass E. Ger det alltså inga Eurobonus-poäng?
 

AABack2ARN

Medlem
Att billigare (?) ekonomiklasser ger 0 poäng tycker jag inte om men kan acceptera i vissa fall. Att business-biljetter inte ger några poäng har jag MYCKET svårt för att acceptera (under förutsättning att P ombord på SN är business vill säga).
 

MartinH

Medlem
OT - Jag upptäckte precis att United P ger 0 miles till Aegean. Nu var det ju iofs positivt då man kan efterregistrera till Eurobonus istället (använde Aegean pga *G förmåner = extra bagage)
 
Toppen