Senaste nytt

På vilka linjer kan man flyga med widebody-plan inom Europa?

Dr. Miles

Expert
Är intresserad av att åka BCN - MAD med Iberia i deras A340 och sedan vidare från MAD till CPH, någon som har tips på hur man söker och bokar denna sträcka? Jag får inte upp 340:an i ITA Matrix.
Jag har sökt en vecka mellan 29 okt och 04 nov med ExpertFlyer men jag har inte kunnat hitta en enda flight som ska bli opererad av Airbus A340.

Är främst intresserad av att kunna hitta den själv så jag får en prisbild. Jag ser enbart IB A340 mellan MAD och GRU, mellan BCN och MAD så får jag upp ett annat flightnummer som körs av A320.
Observera att tråden är ett år gammal och rutter och typ av flygplan kanske har ändrats sedan dess.
 
Last edited:
Jag har sökt en vecka mellan 29 okt och 04 nov med ExpertFlyer men jag har inte kunnat hitta en enda flight som ska bli opererad av Airbus A340.


Observera att tråden är ett år gammal och rutter och typ av flygplan kanske har ändrats sedan dess.

Tack för hjälpen AHO, det var värt ett försök!

Tänkte det kunde vara kul att åka 340 om man ändå ska upp till CPH, behöver inte vara via MAD men enligt listan i posten så verkade det vara det vettigaste alternativet för mig. Eller har jag missat något?
 

Kebalibre

Medlem
Jag har sökt en vecka mellan 29 okt och 04 nov med ExpertFlyer men jag har inte kunnat hitta en enda flight som ska bli opererad av Airbus A340.


Observera att tråden är ett år gammal och rutter och typ av flygplan kanske har ändrats sedan dess.
Kollade första bästa datum och hittade direkt en flight som körs med A340, dock lång transfer.

1 IB6793L 26OCT 5 BCNMAD SS1 0700 0820 /DCIB /E
2 IB3304L 26OCT 5 MADCPH SS1 1145 1500 /DCIB /E
 
Kollade första bästa datum och hittade direkt en flight som körs med A340, dock lång transfer.

1 IB6793L 26OCT 5 BCNMAD SS1 0700 0820 /DCIB /E
2 IB3304L 26OCT 5 MADCPH SS1 1145 1500 /DCIB /E

Antar att man måste gå via en resebyrå för att få reda på priset, det går inte att plocka in datan på något annat ställe som stöder IATA koder? Vill bara få ett hum över ungefärlig prisbild för att åka dessa segment och hårdvara, för att sedan ta ställning till om det är värt det.
 

NyfikenGrau

Medlem
Flög FRA-TXL en gång i en widebody, kommer ej ihåg modell men skulle gissa på någon A330 (LH).

Start trafikerad rutt, det är väl på sådana de sätts in som extrakapacitet ibland.

Gick det inte till och med A380 på CDG-LHR eller har jag drömt det?
 

Jacob

Medlem
Aeroflot kör en Boeing 767 vissa dagar på sträckan Rom-Moskva/SVO.

Sedan om man kan räkna Kanarieöarna till Europa (går väl egentligen in under Afrika) så flyger både Iberia och Air Europa Airbus A340 på vissa turer mellan Madrid och Las Palmas.
 

miles

Medlem
Aeroflot kör en Boeing 767 vissa dagar på sträckan Rom-Moskva/SVO.

Sedan om man kan räkna Kanarieöarna till Europa (går väl egentligen in under Afrika) så flyger både Iberia och Air Europa Airbus A340 på vissa turer mellan Madrid och Las Palmas.
BA skulle väl börja flyga B747 London-Moskva i våras, hur gick det med det? :)
 
Toppen