Senaste nytt

På vilka flygbolag är det krav med munskydd?

raphaelmak

Medlem
Startar nytt tråd för att diskutera situationen hos SAS-flygen efter sloppade mudskyddskrav inom Skandinavien, då egentliga trådet om SAS munskyddskrav är nu låst.

Rapporterar om mitt första flyg (till Köpenhamn) utan munskydd i mer än ett år. Personalen har inget munskydd alls (en av dem har dock det på armen). Enligt min grova beräkning har bara ungefär 20% av passagerare munskydd på sig.
20211020_091008.jpg


Hur är det hos ditt flyg? (Diskutera specifikt om situationen hos SAS, debattera alltså inte om munskyddskravets meriter eller nackdelar generellt.)
 

Agö

Medlem
T&R Köpenhamn-Ålborg igår och idag. Tippar på att 75 % hade munskydd på sig ut, färre hem och det berodde på att CityJet-pursern aktivt berättade för alla att de kunde ta av sig munskyddet väl ombord. Otroligt skönt även om det var korta flighter.
 

Hachans

Medlem
Förstår inte riktigt poängen med din selfie! :)

Men Norwegian och BRA har inte heller några krav på munskydd inrikes vad jag hört.
 

Erik M

Medlem
Jag flyger UME-ARN-UME med Norwegian varje vecka.
TYDLIGT fler passagerare vecka för vecka nu. Och de måste fått nåt om bakfoten för det är inte alla som har munskydd, trots att man ska det i terminalerna.
Ca 75% hade munskydd igår kväll. Otroligt oskönt även om det är korta flighter.
 

palmen

Moderator
Jag flyger UME-ARN-UME med Norwegian varje vecka.
TYDLIGT fler passagerare vecka för vecka nu. Och de måste fått nåt om bakfoten för det är inte alla som har munskydd, trots att man ska det i terminalerna.
Ca 75% hade munskydd igår kväll. Otroligt oskönt även om det är korta flighter.
Det har ju aldrig varit krav på svenska flygplatser och nu är kravet borta ombord när man flyger inrikes.
 

Erik M

Medlem
Ger mig inte in i definitionerna av krav:rekommendation:påbud:vädjan. (Det spelar ju inte så stor roll för de flesta av oss är schyssta och vill inte heller själva bli smittade)


Men skyltar OCH högtalare vädjar: bär munskydd i terminalen.
 

Kimmen00

Medlem
Inga munskydd alls typ på flygen arn-cph och till Århus.. På Århus "flygplats" brydde sig ingen heller direkt.
Inga i crew hade det heller..
 
Toppen