Senaste nytt

På tur med 1-åring (Bali)

Sebbeh

Medlem
Tack för en bra rapport!
Sitter själv och spånar på en längre resa
med sambo och två små. Singapore airlines nya kabin verkar ju onekligen grym så kul att läsa att den funkar så bra med infants.

Det funkade hur bra som helst för oss och det tror jag nog det gör för de flesta kids. Eftersom vår är av den livligare sorten. Då jämfört med andra barn i hans ålder.

Tack för trevlig rapport! :) Jag flyger själv med våra två små barn med Singapore Airlines till Australien i vinter, det bådar gott :). Hur lång väntan hade ni på Singapores flygplats? Ni hann i alla fall åka in till stan förstår jag. Vi har 7.5 timmar, funderar på om det är värt att åka in till stan (jag har varit där förut så drt det blir inget nytt land).

Flygplatsen ska väl vara mycket bra för barn annars? De har en lång rutschkana har jag läst.

Vi hade sammanlagt 10 timmar eftersom vi var lite tidiga att landa. Vi tog det extremt lugnt eftersom vi sagt att vi inte ska stressa under resan. Så vi gick till loungen innan och packade om (lite snus som skulle flyttas osv). Tog ett glas champagne och bytte blöja osv. Vi lämnade handbagaget vid 17. Så då var det 8,5 till avgång. Genom passkontrollen och sedan tog vi tunnelbanan till gardens by the bay. Vi strosade runt, åt lite såg ljusshowen och kände oss lite trötta så vi bestämde oss för att åka tillbaka redan vid 20.30. Vi hann också duscha båda två i lugn och ro innan avgång.

Så ja, jag tror ni gott kan åka in till stan om ni vill det, du har ju varit där så du har säkert bättre koll vad ni vill göra. Jag hade egentligen bara kollat upp resväg till gardens by the bay och så sa vi att vi gör det så ser vi vad som händer där runt omkring. Så effektiviserar man det lite så hinner man nog något på kortare tid. Vi åkte tunnelbana och jag läste här på forumet att taxi är snabbare. Samt att man inte behöver vara tillbaka i så god tid som vi va.

Jag hinner inte söka nu men såg då att det finns lite trådar om transit på Bc med goda tips. Men annars så tror jag nog man kan döda 2 timmar på flygplatsen också, finns ju det där vattenfallet, hotell med pool och sedan någon timme i loungen. Vår första plan var poolen men vår son va lite förkyld så vi hoppade det för hans skull.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen