Ovanlig syn på Arlanda Brussels Airlines

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av 011430121, 23 Juni 2022.

1. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gör iaf inte jag, men det är väl allmänt känt att SN är störst(?) på Afrika?

Det bor väl åtminstone ett par hundratusen i Sverige med koppling till Afrika och de vill ju troligen åka dit under semesterperioden och där har du det etniska resandet.
    Samma resemönster torde finnas till Balkan och Iran-trakten(och Finland?!)

Detta är dock inte rätt forum för denna diskussion men det är så jag ser på etniskt resande.

Jag arbetat på BMA som handlingagent för just SN så jag har rätt bra koll på vilka slutdestinationer de flesta hade.
    Sommar och jul var det väldigt stor andel transfer och få som har BRU som slutdestination!

micsjo, SK989, Flyer722 och 2 andra gillar detta.
  2. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sen är jag osäker på förkortningen VFR,

I min värld är det en flygregel för piloter :)
    Visual flight rules

ekf och fcx gillar detta.
  3. Plus

Plus Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förkortningar är ju olika beroende på bransch man verkar. Inom reseindustrin (exkluderat pilottekniska Termer) är detta en förkortning. Har kanske att göra med vilken bransch man har verkat i.
    Slänger in en wikipedia-artikel.
    Visiting friends and relatives - Wikipedia

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!