Senaste nytt

OurSASideas

fmansson

Medlem
1. Poäng på alla klasser på alla bolag inom Star Alliance. Låt vara bara 10 poäng per segment för idag ogiltiga bokningsklasser. Skulle bespara alla retroreg man gör.

2. Tillgång till lounge för EBS, dock mot avgift.

3. Alla dessa retroreg på hotellnätter, bilhyror, flighter, you name it, som aldrig funkar. Hur svårt ska det vara att få poängen som utlovas? Scandic är väl sämst av alla.
 
1. Poäng på alla klasser på alla bolag inom Star Alliance. Låt vara bara 10 poäng per segment för idag ogiltiga bokningsklasser. Skulle bespara alla retroreg man gör.

2. Tillgång till lounge för EBS, dock mot avgift.

3. Alla dessa retroreg på hotellnätter, bilhyror, flighter, you name it, som aldrig funkar. Hur svårt ska det vara att få poängen som utlovas? Scandic är väl sämst av alla.

Samma på webshopping portalen, vissa butiker kommer poängen in nästkommande dag, åtminstone under 'kommande'. Medan andra verkar inte vara integrerade alls..? Ordna!
 

qwerty

Medlem
Köpa allt på samma gång; flygbuss till GOT, flygbiljett och biljett med expressen från ARN. Två kvitton mindre att redovisa för varje resa :)
 

ben_hg

Medlem
Florida från ARN eller OSL. Från mellansverige, Finland och Norge känns det tokigt att först åka åt fel håll via CPH.
 

ben_hg

Medlem
This is a win-win: Tillåt points rollover mellan år. Dra helt enkelt 20' statuspoäng för EBS eller 50' för EBG vid återkvalificering, men låt resten stå kvar! För SAS innebär detta en förstärkt möjlighet att behålla redan återkvalificerade premiumkunder och för resenären en möjlighet att behålla status, särskilt vid ojämnt resemönster mellan åren.
 

FFS

Medlem
Jag skulle gärna se lite fler fördelar för EBS. I dagsläget är det ju i stort sett business-incheckning och extra väska. Sätt gränsen lite högre och ge lounge-access, som tex LH FTL.

Sist jag åkte UA märkte jag en kul sak. UA ger alla *S motsvarnde fast track och priority-tag på bagaget. Kändes lite märkligt att bli bättre omhändertagen av andra bolag än av sitt "hemma-bolag"
 

fredd

Medlem
Mina två idéer:
*Loungerna måste byggas ut för att möta behovet, de är kraftigt underdimensionerade (speciellt i samband med den sena sänkningen av gränsen för EBG). Det är i nuläget svårt att få sittplats (under rusning och/eller innan avgångar med stora plan) på ARN, för att inte tala om läget utomlands, t.ex. på ORD.
*Genomför ett seriöst initiativ till förbättring av servicen i form av bemötande från personalen. Den mänskliga faktorn gör stor skillnad.
 
Last edited:
Toppen