Senaste nytt

OurSASideas

Roger J

Medlem
Ha alltid minst tre rader i Business inom Europa så att gardinen kan användas. Uppgradera EBG osv om det behöver fyllas på. (Eller ta bort "Business" om det ska fortsätta vara som idag).
 

Traveller

Medlem
Seat block (som Lufthansa, Croatian etc) för EBG så att man ser till att "rätt" kunder får ett tomt säte bredvid om planet ej är fullt.

Jag måste säga att jag tycker just det här fungerar ganska bra. Jag får nästan aldrig någon bredvid mig om det inte är en full flight.
 

Traveller

Medlem
Pernilla

Jag slänger in den här iden på "SAS My idea" också men skriver den först här.

Jag har aldrig förstått varför man, om man köpt en ej ombokningsbar biljett eller biljett som förfallit och ej blivit utnyttjad, inte får poäng på det köpet? Man har ju ändå slängt sitt kapital i Sk plånbok så varför skall då inte poäng betalas ut. Jag inser att hela systemet bygger på hur man flugit (miles) men jag kan ju köpa andra produkter och få poäng. Kanske borde man i detta fall få halva poängsumman eller liknande?
 

Palazzi

Medlem
Jag är ganska nöjd med det som erbjuds inom Europa, men inte lika imponerad av långflygningarna.

1. Mer fokus på det "nordiska". Nu har ni baser i CPH, ARN, HEL, OSL men det mest nordiska är en renklämma i Cloudshop.. (differentiering är viktig)
- Nordiska destinationer. SAS ska ju givetvis ha flyg till t.e.x Färöarna. Ingen egentlig konkurrens finns heller.
- Matutbudet i business-class/Eco + borde satsa på "nordisk mat"
- Ny kabininteriör som andas avskalad nordisk design. Här tycker jag faktiskt att SJ gjort ett ganska bra jobb.

2. Destinationer där ni har en geografisk fördel (helst visumfritt, svensken är lat)
- Norge borde givetvis ha en linje till Kanada. Kanada är visumfritt, och från t.e.x Oslo är det knappt 3.000mi till Östkusten (knappt längre än till Las Palmas).
- Mer östliga destinationer från HEL (inte långväga där konkurrensen mot Finnair är stor)
- Tror att det finns utrymmer för linjer till Marocko (även det visumfritt).
- Dubai måste självklart tillbaka

3. Köp tillbaka Estonian Air
- Bolaget kostar nästan ingenting idag. Köp upp och flytta över de få linjerna till HEL för total dominans i norra Östeuropa. Kanske inte supersnyggt gjort, men jag tror att Estonian "konkursar" i vilket fall och då kommer någon annan norpa möjligheten (Air Baltic t.e.x.).
 

Randy Marsh

Medlem
1. Online-bokning av *A bonusresor.

2. Se till at priobagage fungerar på alla flygplatser, iaf i Norden. Jag vill inte höra några bortförklaringar där man skyller på ground handling; det är fortfarande SAS ansvar att detta fungerar som det skall.

3. Se till att gardin alltid används i business class och ta tillbaka champagnen. Det är snudd på falsk marknadsföring att kalla dagens produkt för business class.

4. Att det tar minst 7 - 8 veckor (ofta mer) att retroregistrera poäng är totalt oacceptabelt. Mig veterligen finns det inget annat seriöst flygbolag där detta tar så lång tid.

5. Gör det möjligt att andra bonusresor även efter utresa.

6. Med tanke på hur låg beläggningen är i business class borde det inte kosta SAS mycket pengar att ha kampanjpriser i business class oftare.
 

Adam

Medlem
-Ta tillbaka champagne i Business inom Europa. Behöver inte finnas i Economy Extra, men i Business.
- Kvalitétsäkra maten i både C och Y. Lyssna på Er crew som skriver rapporter.
 
Toppen