Senaste nytt

Our first First - Lufthansa & San Francisco

FF#1

Medlem
Vilken härlig rapport, ser fram emot min resa FRA-YYR med LH 747-400 i F om några veckor. Ska göra precis som här och övernatta på FRA, men jag har inte bestämt hotell ännu. I övrigt är allt klart och bokat, inklusive Limo transfer till ARN från Stockholm
 

fcx

Medlem
Vilken härlig rapport, ser fram emot min resa FRA-YYR med LH 747-400 i F om några veckor. Ska göra precis som här och övernatta på FRA, men jag har inte bestämt hotell ännu. I övrigt är allt klart och bokat, inklusive Limo transfer till ARN från Stockholm

Hilton Frankfurt verkade trevligt. Hilton Garden Inn kan med fördel hoppas över. Bägge har dock gångavstånd till FCT.
 

FF#1

Medlem
Har bara bott på Hilton, var helt ok, förutom bron till hissen om man är höjdrädd som min äkta hälft är... :)
Bra rum, bra lounge, och bra läge. Tror att det blir det igen.
 

Resenären

Medlem
Mycket trevligt skrivet med både humor saklighet. Fina bilder även om jag hajade till vid den första "ganska suddiga", men sen förstod jag.
Däremot meningen "Efter några intensiva sommardagar i San Francisco var det så dags att påbörja hemresan.", fick mig att undra när resan egentligen skedde? I SF är det väl aldrig 'sommar', inte ens på sommaren. ;)
 

fcx

Medlem
Däremot meningen "Efter några intensiva sommardagar i San Francisco var det så dags att påbörja hemresan.", fick mig att undra när resan egentligen skedde? I SF är det väl aldrig 'sommar', inte ens på sommaren. ;)

Resan var i mitten av februari, och det var 20-25 °C och strålande sol ute. Till och med lokalbefolkningen tyckte att det var högsommar (till skillnad mot ordinarie sommarmånader).
 

Moco

Medlem
Härligt!

Frågan är säkert ställd tidigare, men hur många EB-poäng behöver jag "frigöra" för att göra nämnda resa på liknande sätt?
Jag avser att använda min 2-4-1.
 

fcx

Medlem
Härligt!

Frågan är säkert ställd tidigare, men hur många EB-poäng behöver jag "frigöra" för att göra nämnda resa på liknande sätt?
Jag avser att använda min 2-4-1.

Resan kostar 75 000 poäng per person (med 2-4-1). Mycket bra valuta för poängen. Jag betalade runt 4000 SEK i skatter och avgifter, men misstänker att jag egentligen borde betalat 5000-6000 SEK.

Finns ett flertal trådar om hur man gör själva bokningen när det sen börjar bli dags att resa.
 
Toppen