Onödigaste flygresan

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av palmen, 3 Januari 2017.

1. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte bokat så mycket onödigt för någon rimlig anledning brukar det finnas till vad man bokar men bokade en gång OSD-ARN-UME-GOT. EuroBonus-award så inga extra poäng. Helt onödigt, bara för att det gick.

Cockpit ropade ut innan landning i UME: Alla som skall vidare till Göteborg kan sitta kvar i planet. Det vara bara @GOTATH och jag, inte helt förvånande.

Smuffe, doc, Yoghurt och 3 andra gillar detta.
  2. jolmic

jolmic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är på väg till Skavsta. Flyg till Gdansk. 4 timmars tågresa till Szczecinek. 12 timmars bilresa till Hirshals. 18 timmar färja ,och så är man i Bergen.

OttoFerdinand, Smuffe och WongHauw gillar detta.
  3. JWD

JWD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha ja här inne är man bland likasinnade :D

4. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oj. Jag har många onödiga flygningar :).

ARN-PRG-BCN-PMI-BCN-TXL-ARN över dagen.

Bergamo till Malpensa via Rom.

Venedig till Bologna via Rom.

Milano till Rom via Tokyo (hoppade dock av i Tokyo).

Smuffe och palmen gillar detta.
  5. Anfield

Anfield Medlem

Nu blev jag super sugen på att flyga en onödig flygresa, detta måste provas !

Smuffe och palmen gillar detta.
  6. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, definitionen av onödigt kan ju variera. Det skulle kunna vara att flyga mellan Arlanda och Bromma, men det kan ju också vara så att man inte förrän i efterhand inser att en resa var onödig.

Som när jag flög till Kina för ett 2-dagars möte/workshop/produktionsrevision etc. hos en leverantör, där yttre omständigheter, uppkomna ganska hastigt, innebar att denna aktivitet prioriterades bort av leverantören, eller rättare sagt, kortades ner till totalt en times möte för mig och min kollega. Mina frågor fick en kvarts utrymme. Vi fick detta besked när vi hade landat i Hongkong.

Vill dock säga att prioriteringen var rätt från leverantörens sida utifrån de uppkomna omständigheterna, men det kändes ju ganska onödigt att göra denna resa för någonting som vi lika gärna hade kunnat klara av på telefon.

Gus gillar detta.
  7. NotRyan

NotRyan Medlem

Jag är tveksam till om det räknas i den här tråden. Det låter som att den hade ett klart syfte och var väl så nödvändig när den bokades. Att sedan leverantören gjorde så att själva syftet med resan blev tveksamt, och dessutom när ni ankommit var ju väldigt synd för er :D Hong Kong är en trevlig stad...

Smuffe gillar detta.
  8. Även Bromma-Helsinfors-Arlanda (eller tvärtom) kan vara en nödvändig resa om man hade ett syfte att besöka Helsingfors.
    Det är egentligen en tur och retur biljett som har olika flygplatser för avresa och hemkomst.

Smuffe gillar detta.
  9. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas miljöpartiet läser den här tråden......

Daniel K, pohu, Crille81 och 5 andra gillar detta.
  10. Mr Planning

Mr Planning Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fel rutt ändå för en milagerun Great Circle Mapper

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!