Onödigaste flygresan

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av palmen, 3 Januari 2017.

1. majer

majer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du sällskap finns det alltid någon att sitta och "ljuga" med. :)

2. igelkotten

igelkotten Medlem

Skulle flyga från MSY till AUS, och rutten blev MSY-IAH-DFW-AUS... Texas-triangeln kändes lite onödig ändå, särskilt då det hade gått mycket snabbare för mig att bara ta bussen eller köra från Houston till Austin direkt.

Smuffe och Lounge Lizard gillar detta.
  3. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade bokat en helg till Radisson Blu Tuzla, Istanbul med mina småpojkar. Inklusive en flygning med Turkish ARN-SAW. Under bokningsprocessen missar jag att skriva ena sonens efternamn. Andersson blev An. Nekad ombordstigning,

Du pappa utlovat flyg gjordes en panikartad manöver på ARN där lite EuroBonus.poäng spenderades för en ARN-GOT-ARN flight. En natt i Göteborg med boende på Scandic Europa. Sedan tillbaka till ARN för en natt på Arlandia.

Så. Mest värdelösa flighten 2016: Säffle-(bil)-Arlanda-Göteborg-Arlanda-(bil)-Säffle.

henke12, Lounge Lizard, Smuffe och 5 andra gillar detta.
  4. Anders Östling

Anders Östling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmmm, flög CPH-CPH (utan mellanlandning men med en sväng ut över Doggers Bank) runt 2005 helt gratis dessutom. Demo av ConnexitionByBoing tillsammans med ett gäng IT-folk från SAS och Boeing. Synd att jag inte sparat boardingkorten som sa CPH på både avresa och destination ...

Lounge Lizard, Smuffe, jerixon och 2 andra gillar detta.
  5. Otto

Otto Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Onödig var den kanske inte men kort ! På 80-talet fanns det en reguljär flyglinje mellan JFK-TSS (34th street, heliport) ! man checkade in i den legendariska TWA terminalen på JFK och helikopterresan tog ca 8-10min in till Manhattan. Fantastisk start på sin NY vistelse. ( Vill minnas att de som reste i SAS First Businessclass inte betalade något för resan) Som flygbolagsanställd fick man hänga med på StandBy basis och betala 10 dollar ! :)

MrDollar, palmen, kaktusen och 5 andra gillar detta.
  6. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev det Maybachen t/r Säffle ? :)

gjohansson och jerixon gillar detta.
  7. oermen

oermen Medlem

Hvis man er taget til Danmark uden ID, så er fly den letteste vej tilbage til Sverige i og med at der ikke er ID kontrol.

Jakob Österberg och Smuffe gillar detta.
  8. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det där är faktiskt lite konstigt att det är så...

Smuffe gillar detta.
  9. JWD

JWD Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack vare BC så betade jag av MMX-ARN-ATH-CPH i Plus 2014. Blev en del poäng på köpet :D

På onsdag så åker jag upp till Mora (från Sthlm) sover en natt och flyger dagen efter MXX-AGH-BMA som kostade mig 298:- med BRA. Allt för att pricka av två nya flygplatser.

Peter65, palmen, Brandten och 2 andra gillar detta.
  10. Smuffe

Smuffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den är absolut inte onödig då den har ett självklart och vettigt syfte. :rolleyes:

JWD gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!