Senaste nytt

Omröstning: Vilken är din favoritallians?

Din favoritallians?


  • Total voters
    94
  • Poll closed .

Magino

Medlem
Vem har röstat till Skyteam? Air France och KLM? :rolleyes:

HAHA

Min favorit alliance är helt klart OneWorld, som jag tycker håller bra kvalitet, oftast är trevliga och bra även i ekonomi. Däremot bokar jag nog oftast Star Alliance då de är betydligt större och tar mig oftast dit jag vill billigare.
 
* Alliance/ EB för att det passar min reseprofil bäst. Känner att jag får mer för mina poäng hos SAS än t ex. Finnair. Alla fördelar med EB t ex. uppgradering av reseklass. Gjorde en gämförelse på en resa mellan ARN-HEL med AY och SK/KF. Skulle få betala mer i skatter och avgifter med AY om jag löste ut AY poäng än vad jag skulle få betala för en vanlig biljett med SK/KF. Det man tjänar på med AY:s poäng är väl att uppgradera sin resklass....
 

GOTATH

Medlem
Måste erkänna att jag är en av de få två som röstat på Skyteam. Skäms lite, men jag måste få förklara mig...

Röstade på Skyteam pga:
- De passade mitt resemönster bäst.
- Bäst priser
- Är FBS så fick lite förmåner pga det.
- Hade jättetrevliga flygningar på både AF och KL i september. Kan vara en fördel att man pratar flytande franska på AF.:rolleyes:
Allt detta kan dock komma att ändras då jag efter nyår blir A3*G och EBS;)
 

GOTATH

Medlem
Haha. Nejdå, ingen fara:) Försökte själv skämta till det med att jag skämdes:p

Trivs hur som helst ganska bra med dem :)
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Måste erkänna att jag är en av de få två som röstat på Skyteam. Skäms lite, men jag måste få förklara mig...
Haha, nej med det är absolut inget att skämmas över.

Jag har själv valt att inte rösta eftersom jag ser för och nackdelar med alla allianser. Däremot tycker jag att Skyteam fått ett oförtjänt dåligt rykte. Inte så att de nödvändigtvis förtjänar förstaplatsen av de tre allianserna, men inte heller så att de alltid förtjänar sista platsen i alla lägen.

Star Alliance är annars den allians jag flugit mest med och är mest bekant med och de har ett oslagbart linjenät i Europa, baksidan är att de börjar bli väl stora. Jag kan absolut också hålla med i kommentarerna om att Oneworld för det mesta står för god kvalitet, de har flera bra bolag inte minst Cathay Pacific. Däremot skulle det nog vara svårt att enbart hålla sig till Oneworld om man flyger mycket i Europa.
 
Toppen