Senaste nytt

Omröstning: Flyger du troligare SAS med nya kabinerna?

Är det mer troligt att du väljer SAS efter att kabinerna uppgraderats?


  • Total voters
    137
  • Poll closed .

Elberto

Medlem
I mars har vi flygit med gammla kabinen till IAD. Servicen var bra men jag var faktist besviken över (jätte-)gammla kabinen, säte och IFE. Då tyckte jag varför jag skulle använda mina bonuspoäng på nåt gammalt produkt.
Pa returflyg fick vi nya kabinen. Vilken positiv överraskning det var! Plötsligen var SAS tillbaka. Med en liknade produkt som konkurrens har idag. Äntligen!
 

Treo

Medlem
Jag läste frågan som huruvida jag var mer benägen att använda SAS med nya kabinen jämfört med gamla kabinen.:oops:
I så fall obetingat JA.
Men som andra skrivit: i de flesta fall har jag bättre alternativ, oftast betydligt billigare.
 

nota bene

Medlem
Mer troligt än tidigare - absolut!

Är det så att jag brukar flyga SAS på longhaul? Nej... Har gjort det en gång i C på 2-4-1 och en gång i Y->C resp. Y->Plus på uppgraderingar under rean till Asien för 1999 kr. På USA är SAS ibland ett alternativ, men nu senast blev det UA p.g.a. bättre pris och (shock horror!) bättre produkt i Y. Bättre mat, service och säten i 757-200. Det enda negativa där är en idiotiskt stor IFE box som sitter ganska illa till. Oftast håller jag mig till BA/AA när det gäller USA då dessa har en bättre produkt i premiumkabin, och om jag flyger Y brukar det vara lätt att få exit row som Emerald.
 

Chrille

Medlem
Ja, eftersom det slumpat sig så att jag är intresserad av SAS destinationer både väster- och österled så skadar det inte med dessa uppgraderingar. Jag kommer att välja SAS igen, och igen, och...
 

Axelzon

Medlem
Bokade precis AGH-ARN-HKG T/R (Plus Saver) för resa i Oktober (A330 båda longhaul sträckorna): 11.400 kronor.. Det är bra!
Har sedan tidigare bokat CPH-NRT-CPH T/R (Go) för resa i September (A340) 21.700 kronor... Inte så bra!
Men det skall bli kul att prova den nya kabinen till Hong Kong (risk för points upgrade!!)
 
Toppen