Ombokning bonusresa & Amex Voucher

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av H.Kim, 26 Februari 2020.

  1. H.Kim

    H.Kim Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har en bonusresa i april som jag bokade i slutet av december innan Amex-voucher gick ut. Vad får jag tillbaka vid en ombokning alt. avbokning? Jag är införstådd med att jag inte kan utnyttja Amex-vouchern vid en ombokning, men nog borde jag få tillbaka EuroBonus-poängen + debiterad skatt?

    Informationen som jag får från SAS sida tycker jag är lite ospecifik:

    "Om du genomför ändringen kommer du att förlora poäng, eftersom poängens giltighetstid har passerat sedan din ursprungliga bokning gjordes.
    • Poängsumman du betalat tidigare kommer att återbetalas om du genomför ombokningen."

    Men poängens giltighetstid har inte gått ut sedan den ursprungliga bokningen, så den informationen måste refereras till Amex-voucherns utgångstid och de poäng jag fick tillgodoräkna via den, eller hur?
     
  2. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Allt som inte gått ut får du tillbaka. Poäng och eller voucher. Skatter fås också tillbaka.
     
  3. Thornado

    Thornado Medlem

    Är du Eurobonus Diamond? Jag har varit med om att systemet inte riktigt förstått att poäng inte går ut för EBD och därför ger denna varning innan avbokning, men poängen betalas ändå tillbaka.
     
  4. ekf

    ekf Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Den där varningen har jag också fått, då som EBS, trots att inga poäng gått ut. Jag fick alla poäng åter, så det är något fel i kontrollfunktionen...
     
  5. Tonton

    Tonton Medlem

    Den kodningen kommer alltid med när jag avbokar bonusresor - men då står det med något i stil med "Du förlorar alla 0 poäng".
     
    danielhog gillar detta.
  6. Berglund

    Berglund Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Det är en standardtext som finns där permanent. Det finns ingen kontrollfunktion för om den ska visas eller inte, eftersom det finns vissa som ringer in och klagar ”för att så står det inte” har de helt sonika gjort det lätt för sig och skrivit ut lite extra, till alla, oavsett om man är berörd av det eller inte.
     
    Mr Basic och Jane Insane gillar detta.
  7. Mr Basic

    Mr Basic Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Exakt. Man vill undvika att folk hör av sig och hävdar att ”det stod minsann ingenstans att poäng och/eller voucher försvinner”.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×