Senaste nytt

Ombokning/Avbokning på Qatar Airways när man använt online resebyrå?

Matta

Medlem
Hej....
Jag hade bokat t.o.r. med Qatar Airways till Thailand den 31 mars.
Resan är bokad via Resecentrumgruppen.se
Den resan blev ju inte av av förklarliga skäl.
Jag tog kontakt med Resecentrumgruppen och fick boka om resan med ett tillägg på prisskillnad för den nya biljetten till den 8 aug 2020. Ombokningsreglerna var att jag fick boka om till ett år från dagen jag bokade resan som var den 30 aug 2019.

Nu är det ju tveksamt att vi kommer iväg den 8 aug, så min fråga är :
Har ni nåt tips hur man ska gå tillväga ?
Finns det indikationer att Qatar Airways ändrar sina regler och tillåter ombokning längre fram i tiden ?
Eller ev. möjlighet till återbetalning ?

//Mats
 

Valley

Medlem
Hej....
Jag hade bokat t.o.r. med Qatar Airways till Thailand den 31 mars.
Resan är bokad via Resecentrumgruppen.se
Den resan blev ju inte av av förklarliga skäl.
Jag tog kontakt med Resecentrumgruppen och fick boka om resan med ett tillägg på prisskillnad för den nya biljetten till den 8 aug 2020. Ombokningsreglerna var att jag fick boka om till ett år från dagen jag bokade resan som var den 30 aug 2019.

Nu är det ju tveksamt att vi kommer iväg den 8 aug, så min fråga är :
Har ni nåt tips hur man ska gå tillväga ?
Finns det indikationer att Qatar Airways ändrar sina regler och tillåter ombokning längre fram i tiden ?
Eller ev. möjlighet till återbetalning ?

//Mats

Deras villkor
"RCG agerar endast som en förmedlare av flygbiljetter,hotell eller hyrbilar. Vi ansvarar inte för eventuella tidtabellsändringar, inställda flyg, förlorat bagage eller andra händelser som har med flygresans utförande att göra. Sådana händelser ansvarar respektive flygbolag ensamt för, därför ska eventuella anspråk med anledning därav framställas direkt till respektive flygbolag. Vi ansvarar inte för problem gällande inbokade hotellnätter eller hyrbilar som inte har orsakats av en brist eller fel i förmedling av tjänsten."

Du hittar annars likande frågeställning i denna tråd.
https://www.businessclass.se/forum/...lts-in-eller-fått-nya-tider-pga-corona.99215/
 
Toppen