Senaste nytt

Ombokning av bonusresa med EuroBonus

Agö

Medlem
Låt säga att jag har bokat en bonusresa över Atlanten under en kampanj för ett bra pris. Om jag nu då önskar ändra namn på min medpassagerare, tror ni SAS kommer ställa ut en ny biljett till mig för standardpris eller behåller jag den ursprungliga resan för kampanjpriset?
Jag har tidigare fått muntligt besked att detta ska vara OK med sedvanlig namnändringsavgift. Bonusresa med EB bokad på kampanj varefter min medresenär fick förhinder. Genomförde dock aldrig någon namnändring. Står ju inget specifikt om detta på sas.se heller.

  • Följande gäller vid namnändring:
    • En vuxen kan inte överta en barnbiljett.
    • Det är inte möjligt att ändra namn på en redan påbörjad resa.
    • Om du flyger med andra flygbolag än SAS eller Wideroe kan andra regler gälla.
    • En namnändring kostar 500 kronor/biljett.
    • För namnändring/överlåtelse av biljett, kontakta SAS Customer Contact Center.
 

fcx

Medlem
Låt säga att jag har bokat en bonusresa över Atlanten under en kampanj för ett bra pris. Om jag nu då önskar ändra namn på min medpassagerare, tror ni SAS kommer ställa ut en ny biljett till mig för standardpris eller behåller jag den ursprungliga resan för kampanjpriset?

Det borde gå att bara namnbyta biljetten, om inte SAS hittat på något eget. Informationen är lite knapp, men så här skriver man:

Capture.JPG
 
@Agö @fcx Ja. Information om ändring av namn på en kampanjbiljett är inte lätt att hitta. I alla fall inte vad som händer efter ändringen är gjord. Är det så enkelt att SAS bara byter namn eller ställs det ut en ny biljett. Det är det som är frågan...

Resan är i Business, så det rör sig om ganska mycket skillnad i poäng om jag skulle behöva få en ny biljett utställd.
 

Agö

Medlem
@Agö @fcx Ja. Information om ändring av namn på en kampanjbiljett är inte lätt att hitta. I alla fall inte vad som händer efter ändringen är gjord. Är det så enkelt att SAS bara byter namn eller ställs det ut en ny biljett. Det är det som är frågan...

Resan är i Business, så det rör sig om ganska mycket skillnad i poäng om jag skulle behöva få en ny biljett utställd.
Ja, som sagt. Fick muntligt besked av SAS att det bara skulle trigga namnändringsavgift, inga extra poäng e d. Ring och hör med dom. Ger dom negativt besked, ring igen.
 

FFlash

Medlem
Nej. 1 person och jag är EBG. Det var för ~2 veckor sedan jag ringde. (dock behövde aldrig ändra)

Det är mycket ofta såna här jag läser olika regler för olika SAS.se/com/fi/no/dk siter...
 

Jonas C

Medlem
Har en bonusresa ARN-CPH-FRA som jag vill boka om. Vill boka ett längre layover i Köpenhamn, vilket inte var möjligt att boka via hemsidan. Måste man fortfarande betala serviceavgiften om man vill boka en flygning som inte syns på hemsidan? Och hur mycket ligger avgiften på som kastlös i EuroBonus?
 

Dr. Miles

Expert
Har en bonusresa ARN-CPH-FRA som jag vill boka om. Vill boka ett längre layover i Köpenhamn, vilket inte var möjligt att boka via hemsidan. Måste man fortfarande betala serviceavgiften om man vill boka en flygning som inte syns på hemsidan? Och hur mycket ligger avgiften på som kastlös i EuroBonus?
De brukar inte att ta hänsyn till att bonusresan är ombokningsbar på deras webbsida eller inte.

Ombokning av en bonusresa kostar 150 SEK per person via kundtjänst.

Servicearvoden - SAS
 

Vic

Medlem
Säg att man sitter på 150' poäng och bokar en bonusresa exempelvis i SAS business till USA för 100'. 14 dagar före avgång dyker det upp Lufthansa F på utresedatumet. Är det då möjligt att boka om resan till Lufthansa F på utresan och ha kvar hemresan i SAS business? Dels dras väl då fullpris på poängen som om det var F ToR, men är själva ändringen möjlig att göra, och då även om man bara har 50' poäng på kontot vid ombokningstillfället? Om ja, är det möjligt att också omboka hemresan till F om tillgänglighet efter det även dyker upp för hemresedatumet (dvs. före resan förutsatt att den är kortare än 14 dagar eftersom det inte går att omboka efter resan påbörjats)?
 
Toppen