Senaste nytt

Ombokning av bonusresa med EuroBonus

Om det bara handlar om att ta sig den lilla biten mellan Frankfurt och Köpenhamn måste det väl finnas massor med andra alternativ att titta på med en mellanlandning, exempelvis Zürich/Geneve/Wien/Warszawa/Bryssel/Hamburg/Düsseldorf/Berlin etc.

Eller boka Boston-Frankfurt enbart och köp en betald biljett sista biten om det inte går att få ihop på annat sätt.
Är svårt att hitta till cph från några av de du räknar upp, men där finns några ställen det finna på. Jag återkommer i em hur det gått (nu på tåget).

Tack för all hjälp och förklaringar!
 

Jacob

Medlem
Är svårt att hitta till cph från några av de du räknar upp, men där finns några ställen det finna på. Jag återkommer i em hur det gått (nu på tåget).

Tack för all hjälp och förklaringar!
Eftersom du vill ha Lufthansa från Frankfurt (för FCT) går ju listan med alternativ att göra nästan hur lång som helst. Bara att kolla på vilka städer som både Lufthansa flyger till från Frankfurt och SAS till från Köpenhamn. Utöver de tidigare nämna kan du pröva London, Amsterdam, Paris, München, Hannover, Manchester, Stuttgart, Budapest... Med flera.

Fördelen om du kör München, Wien eller Zürich är att du kommer in i förstaklassloungerna även där (HON-loungen blir det i Wien).

Du kommer för övrigt in i FCT även om du flyger economy Frankfurt-Köpenhamn. Gör ju minimal skillnad när flygtiden är en timme.
 
Eftersom du vill ha Lufthansa från Frankfurt (för FCT) går ju listan med alternativ att göra nästan hur lång som helst. Bara att kolla på vilka städer som både Lufthansa flyger till från Frankfurt och SAS till från Köpenhamn. Utöver de tidigare nämna kan du pröva London, Amsterdam, Paris, München, Hannover, Manchester, Stuttgart, Budapest... Med flera.

Fördelen om du kör München, Wien eller Zürich är att du kommer in i förstaklassloungerna även där (HON-loungen blir det i Wien).

Du kommer för övrigt in i FCT även om du flyger economy Frankfurt-Köpenhamn. Gör ju minimal skillnad när flygtiden är en timme.
Inga economy heller tyvärr. Tipset om Zürich osv var bra, kan ju bli roligt.
 

Impendill

Medlem
Provar att ställa min fråga i denna tråd.

Vi är 3 stycken som flyger på en awardresa sommaren 2015 med EB-poäng. Openjaw, NYC-LIM, GRU-NYC.
Vi skulle vilja boka om och flyga GIG-NYC i stället. Det finns platstillgång enligt ANA tools, och United.

Kan jag ringa EB-support och be dem boka om? Vad kostar det?
 

fcx

Medlem
Provar att ställa min fråga i denna tråd.

Vi är 3 stycken som flyger på en awardresa sommaren 2015 med EB-poäng. Openjaw, NYC-LIM, GRU-NYC.
Vi skulle vilja boka om och flyga GIG-NYC i stället. Det finns platstillgång enligt ANA tools, och United.

Kan jag ringa EB-support och be dem boka om? Vad kostar det?

Det kostar 150 kr att ändra per telefon. Osäker på om det är per person eller per bokning.
 

Impendill

Medlem
Det kan det vara värt:) Tack för svaren!

Vill också passa på att tacka för all information samt tips och ideér jag fått av er här på forumet då jag precis kommit hem från min första Longhaulresa med SAS i C och med Amex-vouchern.

Utan er hjälp hade jag varit vilse. Gott nytt år på er.
 
Låt säga att jag har bokat en bonusresa över Atlanten under en kampanj för ett bra pris. Om jag nu då önskar ändra namn på min medpassagerare, tror ni SAS kommer ställa ut en ny biljett till mig för standardpris eller behåller jag den ursprungliga resan för kampanjpriset?
 
Toppen