Senaste nytt

Ombokad bonusresa med EuroBonus där flighter togs bort som skulle vara kvar

Hej,

Jag tänkte höra om era två cents när det gäller detta.

Om du har en resa bokad i F med LH som de ”sumpar” för de klantar sig vid ombokning pga deras egna felaktiga information, det finns inspelat och allt så att säga, behöver inte gå in på det djupare än så.

Du ”tvingas” också åka en dag innan eftersom de själva sumpat biljetterna och allt är med väldigt kort varsel + de kan inte ge en resa till slutdestinationen inom den närmsta tiden då det inte finns awardbiljetter så de tvingas att boka om i C dessutom inte till samma dag.

Detta och väldigt mycket mer har gjort närmsta veckan väldigt jobbig och jag försöker bara förstå vad SAS gjorde för er om något liknande hänt?

Ska man begära att de betalar 75 % av eurobonusresan?

Står något om 75 % vilket blir lite svårapplicerat, då detta helt och håller är SAS egna fel eftersom deras kundtjänst inte vet vad de håller på med alla gånger.

Hopps ni kan dela med er av något liknande så man vet lite vad som kan tänkas vara rimligt.

Tack på förhand!
 
Okej då skriver jag mer då :)

OBS : fanns endast en resa i närtid att boka om till, vi var tvungna att få iväg familjemedlemmen med väldigt kort varsel vilket vi förklarade när nedan enkelresa bokades vid tillfälle ett varför det inte fick bli fel.

Ringer in bokar F som enkelresa och förklarar att det är väldigt viktigt att resan inte försvinner och sedan att det går att få en t/r utan att riskera att tappa utresan då den hade perfekt connection och i F, samt att vouchern ska gå att dra för t/r inga problem säger man hör av dig innan kl 17 på torsdag.

Sagt och gjort så ringer jag sedan in när jag vet när hemresan är aktuell ska boka in det och då sägr de att utresan ryker och att det inte alls går att göra så.

De bokar om till C och hemresa drar vouchern, då det mirakulöst nog fanns platser men då i C dvs en nedgradering pga deras egna info som inte stämmer.

Då lyckas de ta fel namn och bokar därför om allt igen dagen efter till C fast inga platser fanns (vet ej hur de löste det?)

Det fanns alltså inga utresor i F så de sumpade F biljetten själva pga deras felaktiga info.

Så jag hade antingen fått dra en till voucher (jag inte hade just då) eller betala fullpris hem för att inte tappa F biljetten.
 

agehall

Medlem
Sagt och gjort så ringer jag sedan in när jag vet när hemresan är aktuell ska boka in det och då sägr de att utresan ryker och att det inte alls går att göra så.
Här skulle du ha avbrutit ombokningen och ringt upp igen. Det här är inget som SAS ställt till med ifall de har upplyst dig om detta innan ombokningen faktiskt genomfördes.

De bokar om till C och hemresa drar vouchern, då det mirakulöst nog fanns platser men då i C dvs en nedgradering pga deras egna info som inte stämmer.

Då lyckas de ta fel namn och bokar därför om allt igen dagen efter till C fast inga platser fanns (vet ej hur de löste det?)
Well, platser kan dyka upp och försvinna lite när som. Inget konstigt med det.

Så som du beskriver det låter det som att du fick prata med en inkompetent agent när du gjorde ombokningen. Låter som att det blev en avbokning och nybokning istället för en modifiering av befintliga flighter i bokningen för annars borde inte namnet ha ändrats.

Som det påpekats i flera trådar är det smartaste att gå igenom hela bokningen med agenten innan biljettering sker samt att be dem maila bokningen innan så man själv kan dubbelkolla stavning etc.
 
De upplyste inte om att jag skulle bli utan F, de sa att de skulle fixa samma men fixade C...

Här skulle du ha avbrutit ombokningen och ringt upp igen. Det här är inget som SAS ställt till med ifall de har upplyst dig om detta innan ombokningen faktiskt genomfördes.


Well, platser kan dyka upp och försvinna lite när som. Inget konstigt med det.

Så som du beskriver det låter det som att du fick prata med en inkompetent agent när du gjorde ombokningen. Låter som att det blev en avbokning och nybokning istället för en modifiering av befintliga flighter i bokningen för annars borde inte namnet ha ändrats.

Som det påpekats i flera trådar är det smartaste att gå igenom hela bokningen med agenten innan biljettering sker samt att be dem maila bokningen innan så man själv kan dubbelkolla stavning etc.
 
Att de inte kan sitt jobb är inte mitt problem, jag ska inte veta alla regler. Gör de fel ska de ersätta för de, punkt slut.

Så vad är det orimliga med att de betalar 75 % av kostnaden för en enkelresa i F?

Det är ju tack vare de själva som sett hände, jag bokade inte t/r samtidigt pga deras info, de vet med sig att de verkligen gjort fel.

Här skulle du ha avbrutit ombokningen och ringt upp igen. Det här är inget som SAS ställt till med ifall de har upplyst dig om detta innan ombokningen faktiskt genomfördes.


Well, platser kan dyka upp och försvinna lite när som. Inget konstigt med det.

Så som du beskriver det låter det som att du fick prata med en inkompetent agent när du gjorde ombokningen. Låter som att det blev en avbokning och nybokning istället för en modifiering av befintliga flighter i bokningen för annars borde inte namnet ha ändrats.

Som det påpekats i flera trådar är det smartaste att gå igenom hela bokningen med agenten innan biljettering sker samt att be dem maila bokningen innan så man själv kan dubbelkolla stavning etc.
 

danielhog

Medlem
Okej då skriver jag mer då :)

OBS : fanns endast en resa i närtid att boka om till, vi var tvungna att få iväg familjemedlemmen med väldigt kort varsel vilket vi förklarade när nedan enkelresa bokades vid tillfälle ett varför det inte fick bli fel.

Ringer in bokar F som enkelresa och förklarar att det är väldigt viktigt att resan inte försvinner och sedan att det går att få en t/r utan att riskera att tappa utresan då den hade perfekt connection och i F, samt att vouchern ska gå att dra för t/r inga problem säger man hör av dig innan kl 17 på torsdag.

Sagt och gjort så ringer jag sedan in när jag vet när hemresan är aktuell ska boka in det och då sägr de att utresan ryker och att det inte alls går att göra så.

De bokar om till C och hemresa drar vouchern, då det mirakulöst nog fanns platser men då i C dvs en nedgradering pga deras egna info som inte stämmer.

Då lyckas de ta fel namn och bokar därför om allt igen dagen efter till C fast inga platser fanns (vet ej hur de löste det?)

Det fanns alltså inga utresor i F så de sumpade F biljetten själva pga deras felaktiga info.

Så jag hade antingen fått dra en till voucher (jag inte hade just då) eller betala fullpris hem för att inte tappa F biljetten.
Jag förstår inte vad som hänt eller hur det gått till.

Om ni var tvungna att få iväg familjemedlemmen snabbt är det tur att det fanns plats i C!


Har du haft en enkel utresa bokad och när du skulle lägga till en retur råkade Tallin boka av utresan?
 

danielhog

Medlem
Att de inte kan sitt jobb är inte mitt problem, jag ska inte veta alla regler. Gör de fel ska de ersätta för de, punkt slut.

Så vad är det orimliga med att de betalar 75 % av kostnaden för en enkelresa i F?

Det är ju tack vare de själva som sett hände, jag bokade inte t/r samtidigt pga deras info, de vet med sig att de verkligen gjort fel.
Fast det är ju inte fel om SAS upplyser dig att ”såhär kommer det bli”. Om du bokar då accepterar du villkoren för den boknigen.

Sen att det såklart är fel de erbjuder dig, gör att du ska lägga på samtalet eller vara tydlig med vad som gäller. Tyvärr är det väldigt olika beroende på vilken agent man får prata med.

Jag hänger inte heller med riktigt, först säger du att utresan ska försvinna och sen har de lovat dig F, vilket stämmer?
 
Toppen