Senaste nytt

Om SAS går i konkurs

NyfikenGrau

Medlem
Jag tror det där varierar, men man ska i vart fall inte räkna med att de är giltiga. I "vårt" fall bokade vi för våra Air Berlin-poäng i maj 2017, AB föll 15 augusti 2017 och vi kunde resa med Niki 30 september 2017. Ett visst mått av goodwill spelade nog in.

Tillägg: Jag kommer ihåg att det vid konkursanmälan angavs ett eller flera bortre datum, typ 31 oktober, 30 november beroende på vad man hade bokat för bolag.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
Nope. Alla biljetter utställda av SAS blir ogiltiga i händelse av en konkurs. Du måste utnyttja bonusresan för att den ska vara säker.

Jag gissar att detsamma gäller hotell och hyrbilar.


Men flytta över poängen till Coop kanske går, det sker ju omedelbart?
 

mha321

Medlem
Om man inte är dansk medlem där poängen kan betalas ut i cash. Har en ansökan redo att skickas in.
Dock är det väl för sent när de väl har gått i konkurs? Då får du en fordran på konkursboet och skillnkaden är att du kan få den specificerad direkt i DKK?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Doctor-X

Medlem
Tror ni verkligen det är så illa att SAS går i konkurs? De har ju gått hyfsat bra för dem sen 2016 väl? Iaf i jämförelse med andra bolag. För några månader sedan trodde jag det var NorrSkenet som skulle gång graven. Men vad vet jag :eek:
 

mha321

Medlem
Tror ni verkligen det är så illa att SAS går i konkurs? De har ju gått hyfsat bra för dem sen 2016 väl? Iaf i jämförelse med andra bolag. För några månader sedan trodde jag det var NorrSkenet som skulle gång graven. Men vad vet jag :eek:
Beror på. De har gjort en del plus men går just nu back 100M om dagen. Det är en god bit kvar på strejken innan de går omkull direkt. Däremot ser förutsättningarna för långtida överlevnad inte bra ut.

Norsken står ju fortsatt vid kanten de också. Vem vet, om ett år kanske vi bara har BRA och wideroe kvar i Skandinavien som det ser ut nu.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
Beror på. De har gjort en del plus men går just nu back 100M om dagen. Det är en god bit kvar på strejken innan de går omkull direkt. Däremot ser förutsättningarna för långtida överlevnad inte bra ut.

Norsken står ju fortsatt vid kanten de också. Vem vet, om ett år kanske vi bara har BRA och wideroe kvar i Skandinavien som det ser ut nu.

Ryan och Vueling står säkert i startgroparna. ;)


En annan fundering är om SAS Ireland är ett helt fristående bolag, eller om de också dras med i konkursen.
 
Toppen