Om SAS går i konkurs

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av Nanaki, 30 April 2019.

1. Nanaki

Nanaki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Ett till inlägg om SAS, men ett av det viktigare om man får lov att säga så. Har ni koll på vad som händer med SAS Eurobonuspoäng om SAS går i konkurs? Jag tänkte börja kika på detta och titta på andra medlemskap och/eller sätt att överföra poängen till ett annat företag.

2. mha321

mha321 Medlem

De lär försvinna. Och det finns idag inget sätt att överföra dem. Det närmsta du kan göra är att köpa fysiska saker i eurobonus shoppen som hinner skickas innan konkursen.

Nanaki gillar detta.
  3. Hyra bil och boka hotellnätter för poäng då? Tanken slår en ju i dessa dagar...

Nanaki och NyfikenGrau gillar detta.
  4. Nanaki

Nanaki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smart, nalkas konkurs får jag helt enkelt shoppa loss. Tråkigt dock, har en stor pott poäng med dem.

5. Mr Planning

Mr Planning Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jobbigt läge för AMEX...

Tongen2, intuition och NyfikenGrau gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man inte är dansk medlem där poängen kan betalas ut i cash. Har en ansökan redo att skickas in.

jumbooze, Juancarlos, Jönsson och 3 andra gillar detta.
  7. Har också tänkt på mina Eurobonus-poäng...det låter som man målar fan på väggen/tar ut förlusten i förskott, men erfarenheten visar att det går riktigt snabbt i flygbranschen ibland. Jag bokade bonusresa med Air Berlin utan att ana oråd, det visade sig att vi med nöd och näppe hann utnyttja den.

8. Mr Planning

Mr Planning Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man hinner boka en bonusresa, gäller den i såna fall även om det värsta tänkbara sker med SAS?

9. Hachans

Hachans Medlem

Värt att påpeka i sammanhanget är ju lifetime Gold, som är på flygbolagets livstid, inte resenärens. :)

10. mha321

mha321 Medlem

Nope. Alla biljetter utställda av SAS blir ogiltiga i händelse av en konkurs. Du måste utnyttja bonusresan för att den ska vara säker.

KennethL och Viking75 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!