Johan_G
Medlem
Jag håller inte riktigt med, jag tycker att det skulle räcka med att nuvarande dyraste biljettklass döptes om från "Economy Full Flex" till "Economy Extra Full Flex" där man t ex utöver kaffe och vatten kunde bjuda på en något bättre frukostbox på morgonen (alternativt försämra den i Economy – smaksak) och bjuda på något väldigt enkelt som exempelvis juice och kanske något att tugga på som kanelbulle eller en liten smörgås resten av dagen. Detta borde man klara av utan att behöva ha extrapersonal på planet.
Jag tycker inte att det behöver skilja så vansinnigt mycket, nu betalar du ju ändå skillnaden men får inget!
Jo, jag förstår hur du tänker, en kanelbulle är bättre än ingen kanelbulle och det är helt sant. Det är också sant att jag betalar mellanskillnaden till ombokningsbar biljett idag men får ingenting extra för det, dock kan jag komma över det, glömma bort det, sätta mig på flyget och slippa bli påmind genom att kabinpersonalen storslaget annonserar det "nya utökade servicekonceptet" som innehåller så nära ingenting som det överhuvudtaget är möjligt.
Nu när jag tänker tillbaka på dessa flygningar så känns det troligt att det mer var det cirkusartade sättet som detta test genomfördes på som retade upp mig. Om SAS hade kunnat låta bli att göra en såpass stor grej av det ombord så hade antagligen jag och många med mig uppskattat att få sitta längst fram och äta kanelbulle, kanske såpass många att det hade varit standard på inrikes idag.