Senaste nytt

Om man köper flygresa utan bagage men har guld

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej

Jag är SAS Guld och ska flyga extra light fair med lufthansa och brussels där inga incheckade resväskor ingår. Men eller hur får jag ta med en gratis ändå eftersom jag är SAS Guld?
 

Ano

Medlem
EBG och EBS ger extra baggage på SAS-flighter, oavsett fare på biljetten. Även "Sas Go Light", som annars inte inkluderar incheckat baggage.

Hos Lufthansa och Swiss har man valt att exkludera frequent-flyer förmåner gällande baggage i sina "light"-fares.

Man får som Star Alliance Gold alltså inte checka in ett baggage kostnadsfritt hos varken Lufthansa eller Swiss, om biljetten är bokad i "Light".
 

matado

Medlem
EBG och EBS ger extra baggage på SAS-flighter, oavsett fare på biljetten. Även "Sas Go Light", som annars inte inkluderar incheckat baggage.

Hade ju underlättat ifall det kunde visa på SAS hemsida när man gör bokning och är inloggad att väska ingår fast det är Go Light. Nu tolkade jag det som inga väskor ingick på den biljetten och bokade dyrare klass.
 

Mediana

Medlem
Samma sak gäller Brussel Airlines. Du får inte ta med dig någon väska som Star Alliance Gold om du bokat biljett utan bagage.
 

ZZZebra

Medlem
Hade ju underlättat ifall det kunde visa på SAS hemsida när man gör bokning och är inloggad att väska ingår fast det är Go Light. Nu tolkade jag det som inga väskor ingick på den biljetten och bokade dyrare klass.

Det står om man går in på "lägga till bagage", för ytterligare information så finns det på länken "information om kostnadsfritt bagage"

Så här ser det ut för mig (är EBD). Att ta med alla biljett-, avboknings- och bagageregler i bokningsdialogen skulle bara göra det oöversiktligt. Så de hittas (nästan) alltid via någon liten länk...

Bagage.png

Du har 24 timmar på dig att avboka och boka om!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen