Senaste nytt

Om du har utnyttjat Deals

Dr. Miles

Expert
Om ni har utnyttjat Deals i år och sparat några pengar och/eller har haft det roligt, är jag tacksam om ni kunde skänka bort ett par hundra kronor till någon välgörenhetsorganisation, oavsett i Sverige eller någon annanstans i världen.

Fram till 2015-DEC-31, pågår det bonus miles kampanj när man donerar pengar till NFCR.
När man donerar minst 100 USD, får man 8 - 35% bonus miles till t ex American Airlines AAdvantage, Delta Skymile, United Mileage Plus.
(35% bonus miles kräver dock donation av minst 15.000 USD...)

National Foundation for Cancer Research | American Airlines
National Foundation for Cancer Research | Delta Air Lines
National Foundation for Cancer Research | United Airlines


Om ni har några miles/poäng som håller på att gå ut, vänligen kolla ert bonusprogram ifall de erbjuder möjlighet till donation till välgörenhetsorganisationer.
 

011430121

Medlem
I torsdags när jag väntade på bussen för att åka till SAS eventet på Grand Hotell, så såg jag denna bild i busskuren
IMG_0561.JPG


På Grand träffade jag många BC medlemmar och många av oss har en målsättning att hitta en F Award biljett med LH. Killen på bilden har en annan målsättning att kunna spela handboll en dag, hoppas att han når sin målsättning, min målsättning att hitta en F biljett med LH känns kanske inte så prioriterad när jag ser denna affisch.
I veckan fick jag en kreditering på 2,500 kronor från SAS anledningen var att jag ringde dem efter ett tipps här på BC att de har sänkt uttaget av bränsletillägget.
Jag har idag satt in 10 % av dessa pengar till Barncancerfonden, blir så förbannad på mig själv att det skulle ta nästan en vecka innan jag kom på att göra det!
upload_2016-5-22_13-36-12.png
 

Johanna

Medlem
Just bokat på den här dealen med Qatar som går ut idag 31/5. Blev till BKK.

Har tidigare utnyttjat en 2-4-1 till Zanzibar. Gick av stapeln i november 2015.
 

Thornado

Medlem
Inte en deal, men ändå i samma anda. Hade det inte varit för nedanstående tråd är det troligt att jag hade missat att fler avbokade biljetter aldrig hade betalats tillbaka. Vet inte om SAS så småningom hade kommit på det eller ej, men efter ett mail till EBD-supporten så löste det sig snabbt.
Skänkt en slant till "lilla barnets fond" (stöd till neonatalforskning då en vän just förlorade ett för tidigt fött barn).

Ej återbetald poängresa två veckor efter avbokning..vad göra? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Toppen