Senaste nytt

Omöjligt att uppgradera på British Airways Manage My Booking

agehall

Medlem
Det var mest menat som ett exempel i detta sammanhang... och du har visst lite kvar att lära om BA ;)
Ibland är UK sale + tag-on feeder billigare än SE sale.

Jag har massor kvar att lära mig om BA.. ;)

Hitintills har jag dock inte sett något ex-LHR som är billigare än ex-EU. Men jag tror dig om du säger att det kan hända!
 

Dr. Miles

Expert
Det var mest menat som ett exempel i detta sammanhang... och du har visst lite kvar att lära om BA ;)
Ibland är UK sale + tag-on feeder billigare än SE sale.
Jag har massor kvar att lära mig om BA.. ;)

Hitintills har jag dock inte sett något ex-LHR som är billigare än ex-EU. Men jag tror dig om du säger att det kan hända!

Sista UK rea som postades här tillät inte End-on-End så kunde man inte kombinera t ex Sverige-London T/R (biljett 1) och London-Världen T/R (biljett 2).

http://www.businessclass.se/forum/f...en-oever-jul-nyar-fran-1000-a.html#post195948
 

palmen

Moderator
It buggar. Ring dom istället och hänvisa till mailet. Då kan du göra det över telefon.

Problemet ligger i att BA's system inte klarar att instruera GDS/amadeus förutom när det är point-to-point. Allt som är något mer komplext blir pankaka. Det är därför vi aldrig får POU på annat än ARN-LHR-ARN....
Bokar ni ex-LHR till USA t.ex kommer det upp bra offers till nästa kabin. Ofta 500GBP till First.

Jag försökte detta men de säger att det inte finns någon möjlighet att uppgradera till detta pris, trots att jag vid 2 tillfällen fått ett sådant mail. är det HUACA som gäller eller ska jag nöja mig med att få ett nej?
Jag tycker det är lite konstigt att man går ut med den "reklamen" och sedan inte kan erbjuda det dom gjort reklam för i mailet.

Bokningsläget ser ut enligt följande på utresan, är det I som är bokningsklassen jag ska leta efter?
Business: 9 (at least) Coach: 9 (at least) Other: 9 (at least)
Fare Classes: C/9 D/9 R/9 I/0 Y/9 B/9 H/9 K/9 M/9 L/9 V/9 Q/0 S/7 G/9

Hemresan ser ut enligt följande
Business: 9 (at least) Coach: 9 (at least) Other: 9 (at least)
Fare Classes: C/9 D/9 R/9 I/2 Y/9 B/9 H/9 K/9 M/9 L/1 V/0 Q/0 S/6 G/0

Kan man be dom att släppa någon plats, eller kanske vänta lite närmre avgång så kanske det släpps?
 

JensE

Medlem
Jag försökte detta men de säger att det inte finns någon möjlighet att uppgradera till detta pris, trots att jag vid 2 tillfällen fått ett sådant mail. är det HUACA som gäller eller ska jag nöja mig med att få ett nej?
Jag tycker det är lite konstigt att man går ut med den "reklamen" och sedan inte kan erbjuda det dom gjort reklam för i mailet.

Bokningsläget ser ut enligt följande på utresan, är det I som är bokningsklassen jag ska leta efter?
Business: 9 (at least) Coach: 9 (at least) Other: 9 (at least)
Fare Classes: C/9 D/9 R/9 I/0 Y/9 B/9 H/9 K/9 M/9 L/9 V/9 Q/0 S/7 G/9

Hemresan ser ut enligt följande
Business: 9 (at least) Coach: 9 (at least) Other: 9 (at least)
Fare Classes: C/9 D/9 R/9 I/2 Y/9 B/9 H/9 K/9 M/9 L/1 V/0 Q/0 S/6 G/0

Kan man be dom att släppa någon plats, eller kanske vänta lite närmre avgång så kanske det släpps?
Vanligtvis så bokas dom i I för de billigare uppgraderingarna och R för de lite dyrare.
 

fcx

Medlem
Nu sitter jag med en rolig bokning. AMS-LHR-ARN (enkel). Tillgänglighet i I-klass finns:

BA 431 0 AMS 03/15/14 11:55 AM LHR
J9 C9 D9 R9 I9 Y9 B9 H9 K9 M9 L9 V9 N9 Q9 S9 G9

BA 780 0 LHR 03/15/14 1:55 PM ARN
J9 C9 D9 R9 I1 Y9 B9 H9 K9 M9 L9 V4 N1 S9 G0

MMB föreslår en toppenfin uppgradering:
Capture1.JPG

Gissar att det bara är att ringa England?
 

SFC

Medlem
Du får hitta någon som behöver lite mer snurr på sitt kreditkort, och gärna bjuder dig på den uppgraderingen! :)
 

nota bene

Medlem
Nu sitter jag med en rolig bokning. AMS-LHR-ARN (enkel). Tillgänglighet i I-klass finns:

BA 431 0 AMS 03/15/14 11:55 AM LHR
J9 C9 D9 R9 I9 Y9 B9 H9 K9 M9 L9 V9 N9 Q9 S9 G9

BA 780 0 LHR 03/15/14 1:55 PM ARN
J9 C9 D9 R9 I1 Y9 B9 H9 K9 M9 L9 V4 N1 S9 G0

MMB föreslår en toppenfin uppgradering:
Visa bifogad bild 23828

Gissar att det bara är att ringa England?

Jag har stött på samma intressanta fenomen på en enkelbokning ARN-LHR-LUX som är gjord i ekonomi. Går det att få ett vettigt pris på upgrade om man ringer tror ni?
 

fcx

Medlem
Nu sitter jag med en rolig bokning. AMS-LHR-ARN (enkel). Tillgänglighet i I-klass finns:

BA 431 0 AMS 03/15/14 11:55 AM LHR
J9 C9 D9 R9 I9 Y9 B9 H9 K9 M9 L9 V9 N9 Q9 S9 G9

BA 780 0 LHR 03/15/14 1:55 PM ARN
J9 C9 D9 R9 I1 Y9 B9 H9 K9 M9 L9 V4 N1 S9 G0

MMB föreslår en toppenfin uppgradering:
Visa bifogad bild 23828

Gissar att det bara är att ringa England?

Lyckades komma fram på telefon (efter telefonkön från helvetet). Priset sjönk då från 8000€ till 800€. Fortfarande dyrt i överkant, så jag avstod. Tillgänglighet finns i I och R, men det kanske är så enkelt att enkelresor inte kan uppgraderas?
 
Toppen