Senaste nytt

Olika bokningsklasser på 2st biljetter på samma bokningsreferens

johhenrik

Medlem
Det var SAS som gjorde detta i incheckning på Arlanda. Jag var redan incheckad på min Lufthansa flight, så hon "checkade ut" mig, slog ihop, sen checkade in mig igen.
 

RickardG

Medlem
Är det den enda nackdelen? Jag reser med familjen där vi är splittade på olika PNR och där två barn är ensamma på en av dem, så jag är lite intresserad av vad som kan gå snett. Att de skulle skicka barnen ensamma på en flight i händelse av problem och vi vuxna skickas iväg på annat håll håller jag för osannolikt men det är bra att känna till allt som i teorin kan gå snett!
 

palmen

Moderator
Är det den enda nackdelen? Jag reser med familjen där vi är splittade på olika PNR och där två barn är ensamma på en av dem, så jag är lite intresserad av vad som kan gå snett. Att de skulle skicka barnen ensamma på en flight i händelse av problem och vi vuxna skickas iväg på annat håll håller jag för osannolikt men det är bra att känna till allt som i teorin kan gå snett!
Courtesy upgrade på SAS uppgraderar alla på samma bokning om det går igenom. Finns väl risk för att bara 1 av 2 personer blir uppgraderad om man inte har allt på samma.
 

AABack2ARN

Medlem
Det finns också nackdelar med att vara på samma PNR. Reste mycket förr med kollegor och till att börja med fick vi oftast alla resenärer på samma PNR. Det var inga problem med att boka bort en person innan avresa men om någon ville ändra hemresan efter en redan utförd utresa vart det knivigare. Likaså hamnade vi i en situation att SAS personal i London vägrade boka om oss (vi var tre personer) vid en inställd flight om de inte kunde hitta tre platser på samma rutt hem till Stockholm... Krävdes en del diskussioner innan de gav med sig!

Men normalt sett överväger nog fördelarna med ett PNR om man är en familj eller så som vill resa tillsammans.
 
Toppen