Senaste nytt

Olaglig strejk på Kastrup?

Jaws

Medlem
Dansk roulette; kommer besättningen till planet...
Jag lider med alla sas-resenärer som reser via CPH. SAS får snart byta hubb för sina 330/340 så folk kan lita på dem!
Det är en av anledningarna att jag fn kör med Lufthansa. Jag avv ut med CPH samt de nya planen o inredningar...
Läser noga och ofta här på Bc!
 

MarcusC

Medlem
Dansk roulette; kommer besättningen till planet...
Jag lider med alla sas-resenärer som reser via CPH. SAS får snart byta hubb för sina 330/340 så folk kan lita på dem!
Det är en av anledningarna att jag fn kör med Lufthansa. Jag avv ut med CPH samt de nya planen o inredningar...
Läser noga och ofta här på Bc!
Förståeligt, samtidigt hade ju dock LH avsevärt med strejkdagar under 2014. Dock trist att Sas drabbas av dessa strejker som inte ens är sanktionerade/korrekt utlysta. Skapar ju oerhört mycket besvär för alla inblandade utom de som gått i "vild strejk"
 

mha321

Medlem
Förståeligt, samtidigt hade ju dock LH avsevärt med strejkdagar under 2014. Dock trist att Sas drabbas av dessa strejker som inte ens är sanktionerade/korrekt utlysta. Skapar ju oerhört mycket besvär för alla inblandade utom de som gått i "vild strejk"
Det är väl precis det som skiljer mellan hur de olika bolagen drabbas där - LHs strejker är utlysta och kan planeras runt (i viss mån). Det har väl även varit fallet när SAS strejkat i Sverige. Det är ju till och med fallet när Norwegian-personalen går på strejk.

Men just Danmark (är det bara CAU, eller även andra förbund i Danmark?) verkar man mer köra med "ryck på axlarna, äh, vi strejkar nu", vilket gör det i praktien omöjligt att hantera både för bolagen och framförallt för passagerarna. Visst, det skapar större skada och det är kanske meningen - men det gör nog att många (mig inkluderat) har betydligt mindre sympati med de strejkerna.

Sedan undrar man ju lite vad de andra anställda i SAS DK tycker om sådant - de dras ju alla över en kam av kunderna, "det är ju sas danmark som vanligt", men det är väl i praktiken bara enskilda personer det handlar om när det är en sådan här walkout, inte sanktionerad av facket...
 
Toppen