Obligatoriskt munskydd på SAS flygningar från 18 maj 2020

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av M.K, 13 Maj 2020.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Flyingandy

Flyingandy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pratade med APOC supervisor här på ARN nyss och Swedavia vidhåller att det följer EASA protokoll fortsatt tills de ändrar sina rekommendationer. Dock ifrågasatte jag syftet då i princip alla skyltar i terminalerna är bortplockade och det faktum att ingen har munskydd på sig... inklusive personal.

Ford Prefect, LarsCph och fcx gillar detta.
  2. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För en månad sedan skulle jag hållit med. Men det har hänt grejor sedan dess. Arlanda i mitten av förra veckan var som en nattklubb.

3. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju för att endast 5an är öppen...

4. Erik M

Erik M Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilken underlig logik. En regel som inte följs bör avskaffas, bara för att den inte följs?

Nej, regeln bör givetvis införas även i kollektivtrafik och på ICA.

MaLund13 gillar detta.
  5. lars.dec8

lars.dec8 Medlem

Nej, det bör den inte.

RickardG, LarsCph, Kimmen00 och 10 andra gillar detta.
  6. Johan L

Johan L Medlem

Självklart vill vi slippa munskydd. Men jag har inga problem att bära ett om det kan rädda ett liv så länge pandemin pågår. Det verkar finnas få evidens åt både det ena och det andra hållet. Om det faktum att jag bär munskydd har räddat en enda människa på hela jordklotet så är jag ok med att bära ett. Tycker det är löjligt med olika regler intra- extra Skandinavien. Jag orkar fortsätta kämpa ett tag till

hco och Moco gillar detta.
  7. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Själv har jag låst in mig i badrummet i 18 månader, kan det rädda några liv så stannar jag kvar härinne ett tag till.

Nu handlar dock inte tråden om för eller emot olika former av preventionsverktyg utan om vad som gäller ombord på SAS.

pjsven, LarsCph, Sullon och 7 andra gillar detta.
  8. igelkotten

igelkotten Medlem

Det är lustigt att SAS gått från att sticka ut med sin strikhet genom att förbjuda andra masker än kirurgiska till att nu vara bland de första att ta bort masken.

Troligen är det inte så kul för personalen att beivra regeln på inrikesflygningar när det är enda stället krav på mask ställs.

9. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst, men det är likväl lika trångt oavsett förklaring.

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Sas har inte längre krav på munskydd inom Skandinavien. Förr eller senare försvinner säkert kravet inom Europa och interkontinentalt också.

Då inget nytt framkommer i tråden och den mer handlar om munskyddets vara eller inte vara, hur bra det funkar och efterföljnad av reglerna så dödar vi härmed tråden för gott.

/Moderator

hco, Veratio, airbus380.se och 6 andra gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!