Senaste nytt

Nyttja status vid check in med sällskap utan status är det acceptabelt?

Kricka

Medlem
En relaterad fråga, har kanske varit upp någonstans. Att man ofta får ta med en gäst i i loungen är allmänt känt. Men hur ser det ut om man har guld kort och har två barn, säg 5 och 7 år, i släptåg? Tänker närmast på OW.

Henrik, det skrivs en hel del på FT om framförallt BA-loungeaccess i London. Kan tyvärr bekräfta
att det är en gäst som gäller per guldkort. Försökte gå in med fru och 7-åring men det var helt
omöjligt trots att det inte var mer än ett 10-tal personer i den jättelika Galleries Lounge. Hade
vi haft Businessbiljetter skulle det fungerat men inte med Economy. Tråkig inställning även om
jag kan inse att det alltid blir en gränsdragning: jag kunde ju i stället kommit med fem barn..
 

henrik l

Medlem
Henrik, det skrivs en hel del på FT om framförallt BA-loungeaccess i London. Kan tyvärr bekräfta
att det är en gäst som gäller per guldkort. Försökte gå in med fru och 7-åring men det var helt
omöjligt trots att det inte var mer än ett 10-tal personer i den jättelika Galleries Lounge. Hade
vi haft Businessbiljetter skulle det fungerat men inte med Economy. Tråkig inställning även om
jag kan inse att det alltid blir en gränsdragning: jag kunde ju i stället kommit med fem barn..

Jag såg den tråden och diskussionen verkade ha spårat ur, orkade inte läsa allt:) Det jag funderar på är hur Air Berlin kommer att förhålla sig, men det lär väl ge sig i sommar:)
 

taxvalp

Medlem
Så länge ni är bokade i samma bokning och du har Star Alliance Gold status, tycker jag att det är helt OK att checka in alla på Gold check in disk.

Sparkar liv i den gamla tråden med en fråga: Är det ok att gästa en vän som ska med en annan *A-flight i Gold-incheckningen? Jag och hustrun är båda EBG och ska flyga tillsammans men vi reser ut till ARN med en vän som är statuslös och ska till en annan destination under dagen. Fast-track och lounge borde vara ok men jag har ej sett något om checkin.
 

agehall

Medlem
Enligt regelboken får du inte ta med dig någon person till businiessincheckningen vad jag vet. Men i praktiken är det inget stort problem. Att man tar med sig en "gäst" dit tycker jag inte är så mycket att bråka om.
 

taxvalp

Medlem
Enligt regelboken får du inte ta med dig någon person till businiessincheckningen vad jag vet. Men i praktiken är det inget stort problem. Att man tar med sig en "gäst" dit tycker jag inte är så mycket att bråka om.

Det löste sig fint med lite allmän smidighet och oemotståndlig charm, tack för svar!
 
Toppen