Nytt samarbete mellan SAS och airBaltic

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av M.K, 16 Maj 2019 kl 13:52.

1. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    *OGILLA* Det första jag tänkte på när jag såg nyheten. Inte oväntat dock med tanke på konkurrensen. Trist.

2. KLM och BT har ju codeshare tex VNO-AMS och bokar man med KLM på KL-nummer så får man både poäng, Xp och utnyttja sina förmåner som Flying Blue Gold. SAS borde göra samma sak här

3. Daniel Brage

Daniel Brage Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS kör sep-nov igen

M.K gillar detta.
  4. Daniel Brage

Daniel Brage Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas på det, då blir det intressant. Visst fick man extrapoäng på BT förr?

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Sukhoi

Sukhoi Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blir inte så jättesmidaga anslutningar på Arlanda. Då Air Baltic flyttat till terminal 2.

7. M.K

M.K Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det viktigaste är att vi tjänar baspoäng om nu SAS retirerar. Det kan då även öppna upp nya intressanta MR alternativ som @Canadien skrev. Jag hoppas ändå SAS stannar kvar. Enklast så utan krångel.

Det var en del inställda avgångar såg jag själv i Riga förra sommaren så med detta samarbete minskar också SAS EU261 kostnader med bibehållna linjer.

8. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Äsch, T4->T2 och T4->T5 är relativt smidigt nu med airside-bussen.. Kan inte se att det är en stor skillnad...
    Jag tycker att det som är jobbigt är själva bytet av terminal, ffa på vägen från utrikes->inrikes då det inte går att åka buss...

Robert flysas gillar detta.
  9. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad menar du? Fattar inte riktigt. Det är inte så stor skillnad men du du tycker att själva bytet av terminal är jobbigt?

10. Daniel Larsson

Daniel Larsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var inne på sas hemsidan och det verkar inte som får några EuroBonus på dom sträckorna BT flyger

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!