Senaste nytt

Nytt BAEC-konto

Appropå förfallotid för de konton som inte är så aktiva i ett household account.

Genom att köpa avios till dessa mer passiva konton, eller låta den som är mest aktiv flytta över poäng till de övriga i familjen kommer 36-månaders perioden att nollställas. Det behövs alltså inte separata VISA-kort till alla i familjen. Faktum är att det är bättre att ha ett huvudkort med underkort kopplat till ett BAEC-konto efersom man når gränsen för 241-biljett snabbare.
 

Homer

Medlem
Appropå förfallotid för de konton som inte är så aktiva i ett household account.

Genom att köpa avios till dessa mer passiva konton, eller låta den som är mest aktiv flytta över poäng till de övriga i familjen kommer 36-månaders perioden att nollställas. Det behövs alltså inte separata VISA-kort till alla i familjen. Faktum är att det är bättre att ha ett huvudkort med underkort kopplat till ett BAEC-konto efersom man når gränsen för 241-biljett snabbare.

behöver gör man ju inte, men man skaffar naturligtvis kort till alla för att få sign-up bonusen.
Fö finns det oändligt olika möjligheter att tjäna poäng på annat än flyga och kreditkort.
 

TjudöBoy

Medlem
Har lagt till min dotter i ett så kallat "household account", hur länge tar det fören hon får ett eget kortnummer??
Har försökt med att lägga in henne som family and friend men då tycker "sidan" att jag först skall fixa ett household account vilket jag ju redan gjort!!?? :confused:

Är det ngt jag inte fattar??
 

kristerj

Medlem
Har lagt till min dotter i ett så kallat "household account", hur länge tar det fören hon får ett eget kortnummer??
Har försökt med att lägga in henne som family and friend men då tycker "sidan" att jag först skall fixa ett household account vilket jag ju redan gjort!!?? :confused:
Är det ngt jag inte fattar??
Har din dotter bekräftat via det inbjudningsmail som skickats till den mailadress du angav att hon vill vara med i BAEC? Om jag minns rätt måste man göra detta först om man inte redan är BAEC medlem. När hon gjort detta får hon ett medlems/kortnummer och kan efter registrering logga in.
 

TjudöBoy

Medlem
Fick det att funka igår, måste dock byta mail adress fören det gick...:confused:
Fattar inte riktigt varför då båda funkar normalt så att säga??
Vet ej om det har att göra med att det var en xxx.net som jag använde först? Iaf så funkade det bra med en Gmail adress.
 

TjudöBoy

Medlem
Loggade in på mitt BAEC konto och råkade se följande;

Tier Point collection year ends 08 May 2014

Resan jag beställt startar 9 Maj, är det så man maximerar sitt Tier Point collection year?? :p
 

jumbooze

Medlem
Håller på och hjälper en kompis att få ihop lite avioser och kanske till slut använda dessa själv :cool:. (han är skyldig mig efter flytthjälpen i helgen)

Håller följande resonemang?
Hans syster och svåger har IB+ konton med ca 14k avioser var.
De är reggade som C/O hans hemadress.
Han har själv lite avioser på sitt BAEC-konto = aktivt.
Hans syster och svåger skapar BAEC konton och reggar en resa på dessa = aktivt.
De flyttar över IB+ -> BAEC.

Han skapar ett familjekonto och registrerar syster och svåger där.

Han sätter upp mig som Friends & Family.
Kan han då boka till mig och använda "potten" från alla tre konton? Eller har jag missat något i "logiken" ovan?

Jag har förstått att man måste vänta typ 90 dagar men här är det ingen tidspress.
 
Toppen