Nytt Amex Eurobonus-kort och kontantuttag

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Cilly, 4 Augusti 2017.

1. Cilly

Cilly Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nyregistrerad men hängt här ett tag och läst alla kloka frågor och svar! Jag hoppas att någon kan svara på min fråga.
    Jag har nyss skaffat ett Amex Eurobonus-kort (väntar på att få hem det). Då jag redan har Amex sedan tidigare, gäller fortfarande 6-månadersgränsen avseende kontantuttag för eurobonuskortet eller slipper jag det?

2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej Cilly, välkommen! Har du haft ett annat Amex i mer än sex månader så ska du kunna ta ut kontanter direkt. Så här står det på Amex sida: Du behöver ha varit medlem hos American Express i minst sex månader för att kunna göra kontantuttag.
    Och det har du ju varit om jag förstår det rätt

Cilly gillar detta.
  3. Cilly

Cilly Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar! Jag tolkar formuleringen på samma sätt och hoppas på att det är så!

4. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har två olika kort och kan intyga att så är fallet. Det gick att ta ut pengar från kort nummer 2 direkt, ingen sex månaders väntetid.

Cilly gillar detta.
  5. MrDollar

MrDollar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det inte bättre att ta ut cash från sitt vanliga bankkort? Amex tar väl en avgift om man tar ut pengar?

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Billigare är inte alltid bättre. Om man är på skumma ställen så kan det vara betydligt bättre att använda ett kreditkort som inte är direkt kopplat mot ett konto - det kan bli riktigt jobbigt annars när man upptäcker att man fått sitt bankkort skimmat...

Krotan, ekf och Joakim H gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!