Nyt servicekoncept på SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av ohkw, 9 December 2014.

  1. jth

    jth Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag vill inte lägga några ord i munnen på @CatharinaN men vi ska nog inte försöka utse henne till något slags officiell SAS-representant om hon själv inte vill ta den rollen. Även om hon själv gått ut med sin position så ska vi nog tillsvidare betrakta hennes inlägg som privata.
    Jag tycker som alla andra att det är roligt med folk från SAS på forumen men jag har också en stark känsla av att vi tidigare har haft folk här "inifrån" som skrivit och sedan försvunnit. Anledningen till detta kan man bara spekulera i (och jag har inga bevis) men det kan ju tänkas att det inte är så roligt att utpekad som en inofficiell representant och sen behöva klä skott för allt som vi är missnöjda med, mot sin vilja.
    Egentligen helt offtopic och bara en tanke från min sida...
     
    Johan_G, johhenrik, Marcus_R och 6 andra gillar detta.
  2. Matsson gillar detta.
  3. Matsson

    Matsson Medlem

    Ort:
    SFT
    Land:
    Sverige Sverige
    Här är det väldigt viktigt att den kritik som avges till företagsrepresentanten är vederhäftig, väl underbyggd och konstruktiv. Först då kan vi få en meningsfull dialog som syftar till förbättringar .:)
     
    Johan_G, rob74 och Christian Sternudd gillar detta.
  4. Aurora

    Aurora Guest

    Very much so. Jeg ser tilbakemeldinger til representant for Eurobonus-programmet (som skal ha "nettmøte") på et annet sted er borderline "skitt-kasting" og nesten useriøse sarkastiske kommentarer vel under beltelinja. Tror ikke vedkommende vil føle han har kommet til et seriøst og konstruktivt sted, med slike barnslige tilbakemeldinger. Så 100% enig med deg Matsson: vederhäftig, väl underbyggd og konstruktiv tilbakemelding. Det tror jeg ALLE vinner på. Og man øker oddsen for at man kan få en fast korrespondanse :)
     
    rob74 och Matsson gillar detta.
  5. Gyllenbock

    Gyllenbock Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Måste säga att efter att ha åkt med det nya servicekonceptet t/r till SFO med utresa i förra veckan och hemresa nu i måndags så kan jag inte ge annat än tummen upp. Små detaljer som gjorde matservicen betydligt trevligare. Gillade att vagnen rullades fram då det bara var att peka på det man ville ha. Salladen till första serveringen var ett klart lyft liksom att plasten var borta. De varma nötterna till fördrinken kändes som ett positivt inslag, även om skålen kändes lite överdimensionerad. (eller så var det för lite nötter?) På vägen dit var det något problem med smöret så det serverades i en vanlig miniförpackning, på hemresan serverades smöret i en egen liten skål.

    DSC_3494.JPG
    DSC_3240.JPG

    Pratade lite med personalen och alla var de nöjda med det nya konceptet som kändes mer "seriöst" jämfört med gamla. En steward beklagade dock att salt/peppar ges ut i små pappersförpackningar. Vet inte om jag minns fel men visst hade SAS tidigare salt/peppar i små salt respektive pepparkar? Borde inte vara någon större sak att införa det igen.

    DSC_3496.JPG

    Med den nya kabinen kommer SAS glädjande nog ha en Business Class som kommer att stå sig väl bland europeiska flygbolag.

    DSC_3244.JPG
     
    GOTATH, Matsson, rob74 och 7 andra gillar detta.
  6. Remington Steele

    Remington Steele Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fler än jag som tycker att det är på tiden att de även byter ut sin servis till något nytt? :) Ang. salt och pepparkar så läste jag att anledningen till att de togs bort var två saker; många togs med hem av passagerare, och över 90% av innehållet i karen fick slängas då det ju endast användes en liten del till måltiden. Men de kanske kan ha ett par stora, riktiga kar som man kan få om man ber om det?
     
  7. Gyllenbock

    Gyllenbock Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det var ju synd att folk stal de gamla. Har kikat på äldre resebilder men inte hittat någon bild med de gamla karen. (var nog inte lika populärt att fota mat på den tiden). Glömde nämna att på serveringsvagnen fanns stora kar med salt och peppar men som sagt inga individuella.
     
  8. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Sist frågade kocken om man ville ha lite extra kryddning på maten vilket fixades snyggt och prydligt i samband med serveringen. Dock låg det en salt/peppar påse på brickan.
     
  9. Thornado

    Thornado Medlem

    När jag åkte till Tokyo på torsdag förra veckan så hade de salt- och pepparkvarnar på vagnen när de kom med varmrätten. Det är ju en trevlig lösning, fast problemet är ju tyvärr att man inte vet om man behöver mer salt innan man smakat på maten.
     
    agehall gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×