Senaste nytt

Nyligen EBG - Rättigheter att komma in i loungen?

Runt 2 veckor har jag hört i alla fall.

Och för övrigt hjälper inte avancerad redigering att ta bort mitt stora misstag att stava det EGB istället för EBG. Men tackar så hjärtligt Senator!

Det tog exakt 14 dagar för min sambo att få sitt EBS, hon kvalificerade 26 juni i år, så de verkar hålla tiderna även under sommaren.
 

agehall

Medlem
Har aldrig behövt visa upp något kort i en Lufthansa lounge. Så länge den gröna lampan lyser och texten "access OK" dyker upp på skärmen har det varit lugnt att gå in. På SWISS och Austrians lounger är man däremot alltid tvungen att visa upp kortet.

De hade iaf en period, framförallt i A-gates på FRA då man alltid var tvungen att visa både biljett och kort.
 
Jag hade exakt samma dilemma, EBG nivå men inget kort. Jag ringde SAS och en mycket hjälpsam dam skickade över ett intyg som jag kunde använda hos andra bolag inom *A tills dess att mitt kort kom. Som tidigare påpekats är det lugnt i SAS egna lounger
 

mry

Medlem
Jag vet att t.ex. united kan söka i sas system om de verkligen vill, det svåra är dock att hitta någon som kan. Jag skulle iaf börja med att ändra mitt EB nummer på bokningen till EBGXXXXXXXXX och således få *A på bardingpasset som skrivs ut.

Sen står det väl i SAS app vad du har för status numera med, jag ser ju mitt EBG kort där iaf?
 
Last edited:

olsson

Medlem
Kör en update, LH-draken ville typ inte släppa in mig i lufthansas businesslounge på FRA för hon tyckte jag var där för nära inpå boarding. Sedan så såg hon bara eco först så jag fick peka på *A och då verkade det gå. Men jag följde hennes order och gick till gaten.

Är just nu i Austrians lounge, Schenen G (eller om det är F). Där ville han se kortet, så jag tog med mig en utskriven kopia.
 
Toppen