Senaste nytt

Nyhet: SAS Plus Cubes - ny servering i SAS Plus

Homer

Medlem
Jag måste säga att jag upplever frukosten med den nya boxen som något ohygienisk. Förut fick man ju en duk på bordet men nu saknas denna och servetten är minimal. Det finns liksom ingen stans att lägga brödet annat än på bordet som ju som bekant inte direkt är det renaste stället på jorden.
på samma bord föregående flight har det utförts ett blöjbyte
 

igelkotten

Medlem
37be9424780c94e2236359e15c914fa1.jpg


Tycker lådan var bra. Inga problem med besticken heller. Däremot tycker jag att mat-muffinsen är hemsk, hoppas den byts ut snart från konceptet. Pralinerna föll inte mig i smaken, men jag uppskattar tanken samt förstår att andra kan tycka de är väldigt bra!
 

craftbrew

Medlem
Tycker inte heller att det var några problem med att besticken var korta. Maten smakade mkt bra (rostbiff med broccoli och sparris), men kan hålla med om att muffinen med fänkål och äpple var en märklig och inte särskilt trevlig upplevelse.
 

fcx

Medlem
Jag gillade muffinen med fänkål, men nu senast fick jag en fritata med paprika istället.
 

chazzie

Medlem
tmp_15710-20170609_1114351478888189.jpg

Jag gillar konceptet, att man kan ta ur plastboxen inuti gör att den blir smidig att konsumera. Kvalitén på de två boxar jag provade var helt klart godkänt, muffins med ärtor och mint (?) smakade över förväntan.

Lite meck blir det såklart för att förbereda inmundigande, men det är svårt att komma ifrån utanför C- och F-klass.
 

Jönsson

Medlem
Ett litet varningens ord för den pestoliknande sås (eller var det en variant på salsa verde?) som serveras i kuben till kyckling, potatis och linssallad. Den är vitlöksstark. Har man ett möte de närmaste 24 timmarna så ska man kanske inte, som jag gjorde, äta hela såsportionen. Har borstat tänderna tre gånger sedan gårdagens flygning men har fortfarande smaken av vitlök kvar i munnen. Hela anrättningen var förresten riktigt bra.

Har sett många varianter där man sprider ut alla delar i matkuben över bordet och sedan påpekat att allt tar så mycket plats. Här är därför ett litet tips om hur du får mer plats på bordet.
Dra bordsskivan mot dig. Utrymmet mellan bordskanten och stolen är då perfekt för att placera kuben i, lite på sniskan. Du kan se botten av kuben samtidigt som du frigör bordsyta. Ska du ta en tugga kanske det dock är bäst att ta matlådan i handen. Saker du inte ska använda, sked, plast etc, placerar du i locket som du sedan sätter i botten på matkuben. När du har ätit klart och vill fortsätta jobba så lägger du tillbaka allt i kuben, sätter på locket och placerar den under stolen i väntan på att skräpet samlas ihop.
 

Agö

Medlem
Har sett många varianter där man sprider ut alla delar i matkuben över bordet och sedan påpekat att allt tar så mycket plats. Här är därför ett litet tips om hur du får mer plats på bordet.
Dra bordsskivan mot dig. Utrymmet mellan bordskanten och stolen är då perfekt för att placera kuben i, lite på sniskan. Du kan se botten av kuben samtidigt som du frigör bordsyta. Ska du ta en tugga kanske det dock är bäst att ta matlådan i handen. Saker du inte ska använda, sked, plast etc, placerar du i locket som du sedan sätter i botten på matkuben. När du har ätit klart och vill fortsätta jobba så lägger du tillbaka allt i kuben, sätter på locket och placerar den under stolen i väntan på att skräpet samlas ihop.
Läge att göra en instruktionsvideo.
 
Toppen