Nyhet: SAS Plus Cubes - ny servering i SAS Plus

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Agö, 23 Maj 2017.

1. pswe

pswe Medlem

Upplevde nya konceptet i plus från min plats i go...det innebar endast en ursäkt att vi i go tyvärr inte hans med idag :(
    Viss förståelse då det var morgonflighten från Sturup med 20 rader plus och endast tre crew, men inte bra om det blir situationen framöver. Crew var tydliga med att nya boxen tar längre tid att hantera...

2. Double Trouble

Double Trouble Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De nya lådorna är en bättre matupplevelse på alla plan. Maten är mycket bättre kryddad, och smakerna är mer intressant och sofistikerade. Tyckte dock att själva "unboxingen" var lite bökig.

Mvh,
    Gormanden

Moltke och palmen gillar detta.
  3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Förhoppningsvis är detta ett övergående problem tills man börjar bli helt van vid nya konceptet.

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En trevlig första kontakt med boxen, men visst tar den längre tid att servera än den gamla.

DSC_2792.JPG

5. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Missad lunch vid bytet på ARN igå gav mig möjligheten att i utbyte mot likvida medel prova en box. Jag tyckte det var helt OK, flygning på 2 timmar så det fanns tid att prova i lugn och ro. Så gott som man kan förvänta sig, enkelt att plocka ur plastboxen innuti.

6. DRG

DRG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag måste säga att jag upplever frukosten med den nya boxen som något ohygienisk. Förut fick man ju en duk på bordet men nu saknas denna och servetten är minimal. Det finns liksom ingen stans att lägga brödet annat än på bordet som ju som bekant inte direkt är det renaste stället på jorden.

palmen och IT-snubben gillar detta.
  7. HenrikT

HenrikT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har de varma handdukarna också försvinnit eller är det "bara "duken?

8. crazy voyager

crazy voyager Medlem

Tror jag fick handduk sist men nu blev jag osäker bara för att du frågade o_O

HenrikT gillar detta.
  9. De varma handdukarna "lever" fortfarande.

chazzie, HenrikT och pswe gillar detta.
  10. Moltke

Moltke Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi fick varma handdukar på vår flygning ARN-MXP i vart fall. Gillade att äta med boxen i ena handen och gaffeln i andra. Maten var helt ok och definitivt det bästa jag ätit i plus. Gaffeln skulle gärna få vara något längre men i övrigt har jag inga klagomål.

HenrikT, Lounge Lizard och palmen gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!