Senaste nytt

Nyhet: SAS Plus Cubes - ny servering i SAS Plus

KalleSus

Medlem
Om du hängt här slaviskt sedan 2014 borde du begripa det :)

Gratis samtal till medlemmar med SAS nya app EuroBonus Connect | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det var ett försök till skämt kring detta: I Expressenartikeln pratades det om "60 nya funktioner". Min förhoppning är att det är funktioner som gör resandet bättre, typ möjlighet att boka Star Alliance-bonusresor online. Typiskt bra ny funktion. Men jag är rädd för att funktionerna kommer att vara typ som Eurobonus Connect - något som ingen efterfrågade eller använde.

Jag har hängt här några år, men uppenbarligen missat just den diskussionen.
Men nu förstår jag - och ber om ursäkt för mitt aningen korkade inlägg :D
 

craftbrew

Medlem
Fick testat nya frukosten idag och måste säga att det var ett rejält lyft (no pun intended). Riktigt god müsli/granola! Det enda jag saknade var det gamla brödet, som jag tyckte var riktigt gott (om det värmdes ordentligt).
 

Nystrom

Medlem
Fick testat nya frukosten idag och måste säga att det var ett rejält lyft (no pun intended). Riktigt god müsli/granola! Det enda jag saknade var det gamla brödet, som jag tyckte var riktigt gott (om det värmdes ordentligt).
Håller med om kvalitetslyftet! Däremot blev det lite mer plock i serveringen då det kom en låda, en mugg, ett bestickset och slutligen juicen. Hade varit bättre med "gamla lådan" där man kan "trolla undan" både bestick och mugg, dvs fyra moment blir två (ut med lådan och ut med juicen)
 
Frukostbox för första gången, riktigt bra. Som några sagt tidigare kändes den 'fräschare' än den gamla.

Satt också på första raden så hörde crew diskutera nymodigheterna; väldigt mycket gnäll om hur jobbigt konceptet var och komplicerat att få ut till paxen.
 
Jag fick en middagskub igår, jag var inte så imponerad.

Maten i sig var väl bra, men i princip liknande till vad som serverades innan fast i ny behållare.

Lådorna tidigare hade någon form av "förrätt, huvudrätt, efterrätt", nu blir det inte så.

Brödkorgen var borta och det bröd man fick istället i någon liten värmd låda var sådär.

Besticken är små vilket gör det svårt att komma ner i botten på kuben (eller så är det bara jag som har väldigt stora händer?).


Enda fördelen är väl att det blir mer plats på brickan, men jag upplevde sällan att det var något större problem innan heller.


Det positiva var chokladbitarna som serverades till efterrätt som var goda och snyggt serverade (tre bitar i en liten ask, en tryffel, en gin&tonic och en jordgubbssmakande om jag minns rätt).



Njae jag vet inte, första intrycket för min del var att det var ett steg i fel riktning.
 

travelmode

Medlem
Snygg design men jag tycker funktionaliten på den gamla är bättre. Jag försöker undvika att sprida ut allt på bordet och vill ha i boxen så gott det går. Det är så lätt ändå att spilla. Har de blivit inspirerade av apples paketering kanske? :)
 

Homer

Medlem
De sämsta lådorna brukade ju vara från outstations, hur är det med kuberna?
eller packas alla kuberna i Norden?
 
Toppen