Senaste nytt

Nyhet! Koppla ditt betalkort till Eurobonus.

MrRob

Medlem
"Koppla ditt EuroBonus-nummer till valfritt betalkort och tjäna automatiskt poäng hos anslutna partners."

Tolkar jag det för liberalt om jag tolkar det som att jag kan (läs: får) ange andra personers betalkort till mitt EuroBonus-nummer?

Jag har flera familjemedlemmar och bekanta som inte är anslutna till EuroBonus som jag hade kunnat tjäna lite extrapoäng på vilket hade varit trevligt om det är tillåtet.
 

palmen

Moderator
"Koppla ditt EuroBonus-nummer till valfritt betalkort och tjäna automatiskt poäng hos anslutna partners."

Tolkar jag det för liberalt om jag tolkar det som att jag kan (läs: får) ange andra personers betalkort till mitt EuroBonus-nummer?

Jag har flera familjemedlemmar och bekanta som inte är anslutna till EuroBonus som jag hade kunnat tjäna lite extrapoäng på vilket hade varit trevligt om det är tillåtet.
Med 99% säkerhet inte tillåtet, när du blir upptäckt kommer det finnas stor risk att ditt konto blir spärrat istället.
Rent tekniskt finns det nog inget som stoppar detta men varför ta risken?
 
  • Gilla
Reactions: hco

MrRob

Medlem
Med 99% säkerhet inte tillåtet, när du blir upptäckt kommer det finnas stor risk att ditt konto blir spärrat istället.
Rent tekniskt finns det nog inget som stoppar detta men varför ta risken?

Tack för svaret. Jag misstänker att så är fallet varför jag skrev frågan med ett får i. Att det rent tekniskt fungerar är jag ganska övertygad om.
 

Atom

Medlem
Hade gett upp tanken på att få poäng i fysiska butiker då det ALDRIG fungerade för mig.
Nu får vi se om teknikens underverk kan råda bot på detta. Passar extra fint då jag ska till ett ställe som erbjuder extra poäng redan till veckan!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MrRob

Medlem
Hade gett upp tanken på att få poäng i fysiska butiker då det ALDRIG fungerade för mig.
Nu får vi se om teknikens underverk kan råda bot på detta. Passar extra fint då jag ska till ett ställe som erbjuder extra poäng redan till veckan!

Det har funkat att swipa EB-kortet de två gångerna jag gjort det på Rituals, jag har fått mail kort därefter att poängen är registrerade. De har dock inte trillat in på EB-kontot ännu men det förutsätter jag de kommer att göra inom 25 dagar som Loyal Solutions skriver i mailet. Cirka 1700 poäng för 1400:- spend på lite julklappar är alltid trevligt.
 

lucasd

Medlem
Läste precis i villkoren och såg följande, som kan vara bra att veta:

  • Upp till fem kort av varje varumärke kan läggas in (Amex, MC, Visa). Dvs upp till 15 kort totalt.
  • Poäng kan inte ges via vissa betalningslösningar, exempelvis iZettle.
  • Har man ett Visa Dankort får man inte poäng om man använder det fysiska kortet (magnetremsa, chip eller blipp) i Danmark eller på Färöarna. Utanför dessa områden går det bra att använda det fysiska kortet. Har man kortet inlagt i Apple Pay, Google Pay eller Samsung Pay fungerar det även inom dessa områden.
  • Swedbank Mastercard kommer inte att fungera tills vidare.
  • Det tar 5-60 dagar innan poängen finns på kontot beroende på köpställe.
  • Endast personliga betal-/kreditkort får läggas in på sitt konto. Har man familj är väl lösningen att använda Point Sharing-alternativet.
 
Last edited:

MrRob

Medlem
Läste precis i villkoren och såg följande, som kan vara lite bra att veta.

- Upp till fem kort av varje varumärke kan läggas in (Amex, MC, Visa). Dvs totalt Max 15 kort.
- Poäng kan inte ges via vissa betalningslösningar, exempelvis iZettle.
- Har man ett Visa Dankort får man inte poäng om man använder det fysiska kortet (magnetremsa, chip eller blipp) i Danmark eller på Färöarna. Utanför dessa områden går det bra att använda det fysiska kortet. Har man kortet inlagt i Apple Pay, Google Pay eller Samsung Pay fungerar det dock.
- Swedbank Mastercard kommer inte att fungera tills vidare.
- Det tar 5-60 dagar innan poängen finns på kontot.
- Endast personliga betal-/kreditkort får läggas in på sitt konto. Har man familj är väl lösningen att använda Point Sharing-alternativet.

Då är den frågan utredd!
 
Läste precis i villkoren och såg följande, som kan vara bra att veta:

  • Upp till fem kort av varje varumärke kan läggas in (Amex, MC, Visa). Dvs upp till 15 kort totalt.
  • Poäng kan inte ges via vissa betalningslösningar, exempelvis iZettle.
  • Har man ett Visa Dankort får man inte poäng om man använder det fysiska kortet (magnetremsa, chip eller blipp) i Danmark eller på Färöarna. Utanför dessa områden går det bra att använda det fysiska kortet. Har man kortet inlagt i Apple Pay, Google Pay eller Samsung Pay fungerar det även inom dessa områden.
  • Swedbank Mastercard kommer inte att fungera tills vidare.
  • Det tar 5-60 dagar innan poängen finns på kontot beroende på köpställe.
  • Endast personliga betal-/kreditkort får läggas in på sitt konto. Har man familj är väl lösningen att använda Point Sharing-alternativet.
Intressant ändå att man får lägga till 15 kort, varav 5 amex. Känns lite världsfrånvänt.
 

mha321

Medlem
Intressant ändå att man får lägga till 15 kort, varav 5 amex. Känns lite världsfrånvänt.
Det är väl en fullkomligt rimlig förenkling jämfört med att säga "du får lägga till 2 Amex, 4 visa eller 6 mastercard, förutom om de är danska visa då blir det 3" sådant...

Regeln med 2 Amex kredit tex är väl dessutom en svensk regel...
 
Toppen