Senaste nytt

Nyhet! Koppla ditt betalkort till Eurobonus.

Greger

Medlem
Hur hanteras extrakort? Alltså "pointearner" och Amex extrakort. Anger man dessa i sitt eget namn eller med extrakortsinnehavarens egna inloggning och lista?
 

Berglund

Medlem
Hur hanteras extrakort? Alltså "pointearner" och Amex extrakort. Tar man dessa i sitt eget namn eller hos extrakortsinnehavaren?
Var vill du ha in poängen?

Att pointearnerkort och extrakort hör ihop i bakgrunden kan naturligtvis inte Loyalty Solutions kortnummerlösning veta om eller känna till - det är ju en funktion/val du har gjort hos ett helt annat bolag och data om detta kan/får inte delas hur som helst mellan olika företag.

Därför lägger du naturligtvis till de extrakort du eventuellt har, under den profilen dit du vill att Eurobonuspoängen ska hamna.
 

Greger

Medlem
Okej, handlade mest om att vara nogrann följa reglerna, såsom att man inte fick ta andra personers kort på sitt eget namn. Alltså fylla på listan med föräldrar, vänners etc vilket jag förstår inte är tillåtet. Tack för klargörandet.

Föredrar att få poängen på mitt eget konto, så tar extrakorten på mitt eget konto med då.
 

Veron

Medlem
Står ju att man inte får lägga till kort i andra personers namn.

Dock så borde man få det med exempelvis pointearner tycker jag då kontot ändå står i eget namn. Men säker är jag inte och konstigare saker har hänt....
 

Greger

Medlem
Står ju att man inte får lägga till kort i andra personers namn.

Dock så borde man få det med exempelvis pointearner tycker jag då kontot ändå står i eget namn. Men säker är jag inte och konstigare saker har hänt....

Ja, därav min förvirring. Pointearner kortet är ju kopplat till mitt kontot i mitt namn men själva kortet har ju namn i extrakortsinnehavarens namn. Och hur säkerställer de annars att man har lagt in någon annans kort? Tycker inte frågan är så glasklar egentligen ifall det skall ligga hos mig eller extrakortsinnehavaren, därför jag frågade :) avvaktar något tills det har kommit in fler kommentarer på detta...
 

Dbodenfo

Medlem
Japp SAS MC funkar nu :) nu behövs bara flera butiker/ställe som det går att få poäng hos. Det är kanske en helt ny tråd ?
Samma här, 3 st i Åre och 4 st i Östersund. Tur det dock finns en del onlinebutiker eller liknande.

Tror att de vill skapa en kundgrupp och sen gå ut och sälja in sig till fler aktörer. Nu när butikspersonalen inte behöver ha en specifik maskin eller göra något tror jag det kommer komma fler som signar upp sig.
 

Tonton

Medlem
Försöker gå in på hemsidan... :)
Skärmavbild 2019-12-12 kl. 06.36.42.png
 
Toppen