Nybörjare vill nå guldstatus, vilket program?

Diskussion i 'Övrigt' startad av NyfikenGrau, 19 Augusti 2012.

1. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Nej, det är klart. Skatteverket skulle säkert dra sig för att föra process i de fallen. Men de anser i teorin att de har rätt att göra det, gäller alla utländska flygbolag.

2. eller kreditera till Air China Phoenix Miles. Jag kan garantera att kineserna inte lämnar några kontouppgifter till utländska myndigheter...

3 personer gillar detta.
  3. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Jodå, Skatteverket anförde LSK 17:4 i rättsfallet jag nämnde ovan och fick alltså rätt i kammarrätten. SAS överklagade inte.

Förtydligande: Lagen om självdeklarationer och kontrolluppgifter (2001:1227) 17 kap 4 §

Last edited: 3 Oktober 2012
  4. Jonas Forslin

Jonas Forslin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan meddela att min arbetsgivare tillhör en av dem som förbjuder oss från att använda poäng och bonus insamlade på tjänsteresor för privat bruk.

Speciellt surt blir det ju eftersom jag har en herrans massa hotellnätter varje år men där har man väl till viss del förhandlat till sig ett så pass lågt pris att bonus inte utbetalas. Det var dock inga problem förut att få bonus även på dessa priser när jag började på företaget runt 2006. Sen skärptes reglerna kring bonuspoängintjäning och allt sånt förbjöds och togs bort.

Om vi samlar poäng på tjänsteresor och sedan använder poängen för privat bruk ska detta meddelas företaget som då i sin tur kan meddela skatteverket så det förmånsbeskattas. Hur kontrollen av detta verkligen ser ute vet jag dock inte men det finns i alla fall tydliga riktlinjer för hur det ska gå till!

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!