Senaste nytt

Nybörjar workshop lokal Stockholm 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej alla nya och gamla medlemmar.

Jag tänkte försöka dra ihop en workshop för nybörjare igen, sist hade vi trevligt och jag tror alla var nöjda och fick ut något av det.

Det är inte en tanke eller plan att detta ska vara något som "tar över" dom workshops som Dr. Miles brukar hålla.
Tanken med denna workshop är att vi ska försöka täcka upp dom grundläggande sakerna, tankarna tillvägagångssätten för EuroBonus award resor och EuroBonus poäng.
I början när man snöar in på detta med EuroBonus poäng och award resor så kan det bli mycket frågor, alla kanske man inte vågar fråga på forumet pga olika anledningar.
Sen kan det lätt bli så att en fråga föder en annan fråga osv.
Det kan även vara så att man har svårt att få sina frågor ner i "rätt" ord, man kanske har svårt att förstå när medlemmar skriver hur man ska göra.
Du kanske är mer praktiskt lagt, som jag. Du förstår lättare om du kan göra det "hands on" men med en hjälpande hand vid sidan och stöttning.
Efter att ha varit på workshops med Dr. Miles några gånger och lärt mig mycket så vill jag gärna dela med mig med min kunskap. Och jag är inte den bästa på att i ord beskriva och förklara saker.
Jag är mer "hands on" :)
Efter att ha hängt här några år som medlem och innan medlem som "smyg läsare" :rolleyes: så vet jag själv att det kan vara lite svårt, "läskigt" att ställa vissa frågor, tankar m.m.
Tanken med workshoppen är väldigt grundläggande och specifikt just för EuroBonus poäng och award.
Det är där min kunskap finns.
Tanken är att vi ska ha högt i tak, inga frågor är för små eller för dumma, och att alla ni som precis börjat jaga poäng eller är i startskedet med att planera er första eb award ska vilja komma.
Självklar så får ni forum "gurus" också komma.
Men tanken är mer riktad till er som inte riktigt vet hur ni ska söka platser, vart ska ni söka, vart ringer ni, vilka kort, award routings m.m.
Vi gör några lossas bokningar, går igenom dom vanligaste sidorna m.m.
Vi går igenom det ni vill och det som känns svårt.

En väldans massa text blev det...
Men hoppas ni förstår vad min tanke är.
Åter igen så är det inte menad som något försök att bli en ny "Dr. Miles"
Bara få dela med mig med kunskap som andra lärt mig genom åren och sprida "ringar" på vattnet.
Sen även kanske minimera alla "samma" frågor som kommer upp på forumet väldigt ofta.
Vi kan säker lösa något så att ni som ev inte kan komma på plats är med via dator.

Datum och tid är inte bestämt än, det hela beror på lokal och intresse.
Jag har lånat lite text från trådarna till dom tidigare workshoppen.

Så till att börja med behöver vi en volontär som ordnar lokalen, 15-20 pers.
Fördel om lokalen har projektor m.m.
Wifi/nätverk är ett måste.
Ev kostnader får deltagarna dela på.
Finns det någon frivillig?


Vi tar ev diskussioner i en separat tråd som kommer handla om träffen när det är bestämd.

Om det blir av så kommer jag denna gång bjuda på en chokladboll som jag anser är betydligt bättre än den SAS har och så många prisar. För detta har jag lovat i någon tråd :)

Jag är inte en bra person att förbereda/göra seminarier däremot kan jag ta emot frågor och svara på/lösa dem på plats.
 
Jag gick nybörjar workshop förra året, väldigt lärorikt! Jag uppskattade verkligen möjligheten att få lyssna och diskutera med andra, rookies som veteraner, hur man bäst samlar poäng samt också hands on få lära mig hur man hittar och bokar award resor.
Ett par månader efter Andreas workshop så åkte jag på min first first till Tokyo :)
Otroligt generöst av dig Andreas att bjuda på din tid och dina kunskaper som du gjorde! Hoppas workshopen blir av i år också, jag kanske kommer för en refresher.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen