Senaste nytt

Nya uniformer på Turkish Airlines

GOTATH

Medlem
Ett steg framåt, två steg bak med uniformerna?

Underbar översättning av Google Translate för artikeln
Ett exempel på de kläder som bärs i arbetet av de nya Turkish Airlines flygvärdinnor delades på sociala medier. Design, brett utbud av sociala medier känsla.


Lördag 9 februari 2013


Turkish Airlines 'nya era skåp tjänstemännen skall bära arbetskläder är ett exempel på delade sociala medier.

Design, brett utbud av sociala medier känsla. Flygbolagens fortsatte studierna ännu inte aviserats.

Modedesignern Dilek Hanif av kabinbesättningsmedlemmar som tjänade THY nya uniformer som designats av beğenilmedi. De pågående konstruktionsarbete uniformer Airlines kabinpersonalen reagerade via Twitter och Facebook.

Fotodelning sociala medier kommentarer och sedan började det regna. Några av de Fez utformning medborgarnas "Magnificent talet" -serien liknar tanken. Turkish Pressöversikt på Twitter och Facebook Müşviri Ali Young gjorde också ett uttalande på Twitter.

Young skrev på Twitter: " Bara fortsätta att arbeta. Cabin dräkten fungerar inte färdig ännu, fotografi, en av studierna. Designers försöker Hanif'le önskan . "
 

helgonet

Medlem
Jag tycker de ser hemska ut! Damerna till höger ser ut att bära tunga gardiner, men jag antar att Erdogan gått in och tyckt till lite...
 

PYRZ

Medlem
Dessa uniformer har väckt stor uppmärksamhet och en stor debatt i Turkiet. Många ansåg att detta var ytterligare ett steg av nuvarande regeringen att "halv-islamisera" TK.

Hursomhelst, designern gick sedan ut och sa att dett var endast en av 10 tals olika provkolletioner som hon har designat. TK har inte kommenterat ngt än. Sista order är nog inte sagt men jag personligen tror inte att TK kommer att använda dessa. Allt annat vore dumt. :)
 

Johan_G

Medlem
Snygga clownkläder, men jag tycker synd om piloterna som bara verkar få vanliga kläder, de borde ju få ha kralligast mönster av alla, och fez... ;)
 
Toppen