Senaste nytt

Nya traktament för 2013

det ska täcka dina extrakostnader ja..men 463SEK i usa ? jo tjena..nu ska vi se här..avdrag för hotel frukost 15%..köpa lunch..visst kan man hitta en remilig lunch..om man har tid att leta..sen middag..MEN sen finns det andra människor som har mer kostnader än mat borta..jag lägger ca 10-15US på gym 2 gånger varje dag =runt 30us bara för gym så detta skall också gå under traktamentet..jag ska kunna leva samma liv borta som hemma men i detta fallet spricker bubblan helt..

Glöm inte kostnaderna för tvätt och kemtvätt som inte är avdragsgilla och alltså också ska täckas!
 

EBGGOT

Medlem
Det går ju inte utan du måste ta en diskussion med din arbetsgivare innan nästa tjänsteresa. Skulle gissa att ni landar på att du måste samla kvitton och att skatteeffekterna blir en del av en förhandling. Tack skatteverket.

Fattar inte hur det tänker på Skatteverket. Billiga länder är nästan ALDRIG billiga för "oss" för vi kan inte röra oss i den inhemska miljön pga av flera olika faktorer så som säkerhet, bakterieflora etc. Det kan ju vem som helst räkna nu...
 
Generellt sett håller jag med dig men att kunna leva samma liv borta som hemma är en utopi. Dessutom, ingår inte gym i hotellen du bor på?

inte på alla..dessutom skall ju gymmen motsvara dom jag brukar hemma..hotel gymmen har oftast 2 löpband, 1 rack med hantlar där tyngsta brukar vara 20 kilo ( jag värmer upp på 30 kg på det mesta ) och kanske en kabel maskin och en cross trainer

så nej hotel gym funkar oftast inte för mig så jag är hänvisad till Gold´s el power house el liknaden big house gym i usa...
 

tourist

Medlem
Generellt sett håller jag med dig men att kunna leva samma liv borta som hemma är en utopi.

+1

inte på alla..dessutom skall ju gymmen motsvara dom jag brukar hemma..hotel gymmen har oftast 2 löpband, 1 rack med hantlar där tyngsta brukar vara 20 kilo ( jag värmer upp på 30 kg på det mesta ) och kanske en kabel maskin och en cross trainer

så nej hotel gym funkar oftast inte för mig så jag är hänvisad till Gold´s el power house el liknaden big house gym i usa...

Med det resonemanget...

Jag äger en häst som jag rider på när jag är hemma, och det är värdefullt för både mitt fysiska och mitt mentala välbefinnande. Alltså borde min arbetsgivare betala mig traktamente som täcker hyra av en riktigt välutbildad häst när jag är på resa. Och det ska vara skattefritt för både mig och min arbetsgivare så att kostnaden slås ut på alla andra skattebetalare, varav många aldrig någonsin har fått resa utomlands i jobbet.

Och

Eftersom all mat jag äter varje dag hemma, och alkoholen från Systembolaget till middagen naturligtvis är helt gratis så ska min arbetsgivare betala mig traktamente som täcker hela kostnaden för alla mina måltider när jag är på resa. Och det ska vara skattefritt för både mig och min arbetsgivare så att kostnaden slås ut på alla andra skattebetalare, varav många aldrig någonsin har fått resa utomlands i jobbet.

Det finns säkert konstiga belopp i Skatteverkets tabeller, och det kan bli väldigt konstigt att ha samma belopp för storstad och landsbygd i ett land, men nu tycker jag faktiskt att en del av er får tona ner gnället!
 
Toppen