Senaste nytt

Nya SAS-linjer till Sälen

De flesta polarna kommer med den. Har flugit första avgången några gånger på lördag, då det ibland inte är helt säkert när man blir färdig med jobb på fredagen, men har något event i Stockholm på lördag. Har typ inga minnen från dessa flighter för jag är så trött haha. Tar ju mycket hellre sista fredagsflighten... 06.40 från LCY hade dock varit trevligt :)
Trött? Du menar glad i hågen? ;)
 
Perfekt resväg hem efter staffetvasan till våren, återstår att se om det går att boka SCR-LHR-OSL-ARN-UME som en inrikes award. Mycket bra värde för poängen i så fall!:D
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AABack2ARN

Medlem
Man undrar ju lite hur det ser ut i systemen hos SAS (och andra bolag)...

SAS verkar tycka att SCR ligger i USA. Den flygplatsen finns men heter då AVP ("Avoca Wilkes-Barre/Scranton International Airport"). SAS har ju dock rätt på vilken tidszon deras version av SCR ligger vlket får härliga effekter på hur lång restiden blir :)

För övrigt får man hoppas att man lockar tillräckligt många engelsmän att befinna sig på Heathrow 06:40 en lördag morgon för att åka till Sälen.
 

Hachans

Medlem
Man undrar ju lite hur det ser ut i systemen hos SAS (och andra bolag)...

SAS verkar tycka att SCR ligger i USA. Den flygplatsen finns men heter då AVP ("Avoca Wilkes-Barre/Scranton International Airport"). SAS har ju dock rätt på vilken tidszon deras version av SCR ligger vlket får härliga effekter på hur lång restiden blir :)

För övrigt får man hoppas att man lockar tillräckligt många engelsmän att befinna sig på Heathrow 06:40 en lördag morgon för att åka till Sälen.

Det är föga troligt att SAS fyller planen själva utan hjälp från någon researrangör. Så det är nog lika sannolikt att engelsmännen står där som folk som typer 03.45 är en rimlig tid att charterflyga till Turkiet.
 

obs

Medlem
Nu har SAS i alla fall lagt ut priser på AAL-SCR och också CPH-SCR. Men det går inte at boka t.ex. ARN-CPH-SCR men det har kanske att göra med att det inte finns tillåtna anslutningsmöjligheter (eller så vill man helt enkelt inte ha den trafik). Kollade på t.ex en torsdag och här är tiden mellan första ankomst från ARN och avgång till SCR 35 minuter men om jag inte missminner mig så är Minimum Connection Time i CPH på 40 minuter (?).

De har f.ö. också lagt ut bonusbiljetter på både AAL-SCR och CPH-SCR.
 
Toppen