Senaste nytt

Nya SAS-linjer till Sälen

palmen

Moderator
Inte få åka? Är väl inte inställt.
Men att åka LHR-OSL var inte riktigt det jag var ute efter, tanken var ju att vara på första flighten till Sälen från London, då vill man ju inte få en helt vanlig resa till Oslo istället för pengarna. Blir en hel del pengar för att positionera sig samt 2-3 hotellnätter. De pengarna lägger jag hellre på att åka till USA eller Berlin/Bryssel.
 

Hachans

Medlem
Om de som citeras är korrekt citerade så låter det ju som att flygplats VDn tror att kommunledningen har något som helst att säga till om i frågan. Och kommunen tror att regeringen kunde handlat snabbare. Samtidigt som handläggningstiderna har gått att läsa om i den här tråden i flera månader.

Verkar vara hyfsat stor inkompetens i hela det här.
 

SK989

Medlem
Synd att inte journalisterna var bättre pålästa vid invigningen i veckan, hade varit intressant att höra politrukens och fackpampens kommentar på detta, gärna i dialog med flygplatschefen.
Bedrövligt oavsett om det är flygplatsens eller regeringskansliets fel...
Redan i höstas tipsade jag flera journalister som skrivit/gjort reportage om dels Sälens nya flygplats, dels SAS satsning på nya linjer från London till Sälen och sagt att det är högst osannolikt att SAS kan starta sina nya linjer till jul- och nyårshelgerna. Jag har gjort halva jobbet åt dem genom att hänvisa till lagar och bestämmelser som behöver ändras och vilken avdelning de kan prata med på bl.a. Gränspolisen. Journalisterna jag skrev till jobbar på bl.a. Svenska dagbladet och Sveriges radio. De tackade för tipsen men nåt rapporterat blev det inte, förrän regeringen meddelar att de inte hunnit ändra utlänningsförordningen.
 

Johan Hbg

Medlem
Men att åka LHR-OSL var inte riktigt det jag var ute efter, tanken var ju att vara på första flighten till Sälen från London, då vill man ju inte få en helt vanlig resa till Oslo istället för pengarna. Blir en hel del pengar för att positionera sig samt 2-3 hotellnätter. De pengarna lägger jag hellre på att åka till USA eller Berlin/Bryssel.
Gratis transfer ju!
Skojar bara, förstår vad du menar. God jul!
 

Hachans

Medlem
Facit i hand så här på första avgångsdagen från CPH och AAL.

SK2271: I princip fullt i Go, halvfullt i Plus.
Sk2272: 26 platser tagna i Go, 3 i Plus.

SK2273: 53% fullt i Go, helt tomt i plus.
SK2274: 1 plats tagen i Go (med seatblock så säkerligen en diggare!)

Från London verkar allt vara inställt fram till den 18:e januari. Men det hänger väl ihop med att det inte finns gränskontroller på plats och att de enstaka resenärerna som var bokade har blivit ombokade på andra sätt. Någon som vet hur man löst det? Eller har man tvingat dem att resa via CPH på en helt annat resdag?
 

lorimar

Medlem
Facit i hand så här på första avgångsdagen från CPH och AAL.

SK2271: I princip fullt i Go, halvfullt i Plus.
Sk2272: 26 platser tagna i Go, 3 i Plus.

SK2273: 53% fullt i Go, helt tomt i plus.
SK2274: 1 plats tagen i Go (med seatblock så säkerligen en diggare!)

Från London verkar allt vara inställt fram till den 18:e januari. Men det hänger väl ihop med att det inte finns gränskontroller på plats och att de enstaka resenärerna som var bokade har blivit ombokade på andra sätt. Någon som vet hur man löst det? Eller har man tvingat dem att resa via CPH på en helt annat resdag?
Ofrivillig transfer från OSL till SCR:
London | Scandinavian Mountains Airport
 
Toppen