Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

jth

Medlem
Var kommer den informationen från - enligt Betalo.se är det ingen förändring på den punkten!

Möjligen gäller det dom som har coops medmerakort, eftersom jag tror det rapporterades i den tråden. Där styr ju tydligen coop vilka som kan betala avgiftsfritt. Betalar du den vanliga avgiften så är betalo nog glada att handera din räkning.
 

DrKlas

Medlem
Möjligen gäller det dom som har coops medmerakort, eftersom jag tror det rapporterades i den tråden. Där styr ju tydligen coop vilka som kan betala avgiftsfritt. Betalar du den vanliga avgiften så är betalo nog glada att handera din räkning.

Nej det verkar inte fungera att betala till Amex bankgiro-nummer med något kort via Betalo. Det är inte bara betalning med Coop-korten som är stoppad.
 

Stefan62

Medlem
Nej det verkar inte fungera att betala till Amex bankgiro-nummer med något kort via Betalo. Det är inte bara betalning med Coop-korten som är stoppad.

Njae, försöker Du att betala en Amex-räkning med Betalo och ta det med samma eller annat kort så tror jag att det inte går - det där är ett gammalt amerikanskt trick att skjuta allt framför sig, men i Sverige där allt bygger på personnummer och spårbarhet går det inte. Jag betalade en tomt via Betalo och det gick alldeles utmärkt!
 

rodstrom

Medlem
Verkar inte klarlagt ännu

Någon som klurat ut detta scenario:
Jag har en 2-4-1 utställd juni 2014. Bokat en resa i april 2015.

Om jag bokar av denne, kommer den då automatiskt förvandlas till en "ny" voucher med giltighet till 31/12 2015?
 

Stefan62

Medlem
Tror ingen riktigt vet hur det fungerar än. Men jag skulle nog vara på den försiktiga sidan.

Instämmer.

Jag menar absolut inget negativt, men vi kan nog inte utgå från att SAS/Amex tänkt på alla kreativa frågeställningar och lösningsförslag som dyker upp bland BC-medlemmar när det gäller tillämpningen av nya "2-4-1"-vouchern.
 

Samosaguas

Medlem
Börjar den lägre intjäningen (15 poäng per 100 kronor) på Amex Premium-kortet gälla nu den 1 november? Kanske dags att ge sig upp på shoppingrunda denna vecka ;)
 
Toppen