Senaste nytt

Nya regler för AMEX 2 för 1 bonus

Mikael

Medlem
du kan förvänta dig en betydligt mer traumatisk upplevelse när du ska använda vouchern, i alla fall om du vill åka long haul i C
Är det så svårt att få tag på platser? Har kollat lite på ANA till USA och Kina, gott om platser finns naturligtvis inte, men visst finns det. Har jag missat nåt?
 

tourist

Medlem
Är det så svårt att få tag på platser? Har kollat lite på ANA till USA och Kina, gott om platser finns naturligtvis inte, men visst finns det. Har jag missat nåt?

Observera att vouchern bara kan användas på SAS-flyg, inte hos partners. (Detta var kanske redundant information, jag tolkade det faktum att du kollade platser via ANA och inte direkt hos SAS som att du kanske inte säkert var medveten om det.)
 

Mikael

Medlem
Observera att vouchern bara kan användas på SAS-flyg, inte hos partners. (Detta var kanske redundant information, jag tolkade det faktum att du kollade platser via ANA och inte direkt hos SAS som att du kanske inte säkert var medveten om det.)

Jo, jag är medveten om det. Jag tyckte helt enkelt det var enklare att kolla via ANA än SAS egen sida. Men om det finns bonusplatser i C på SAS-flyg borde väl dessa vara tillgängliga att använda med vouchern?
 

Dr. Miles

Expert
Kan man teoretiskt använda 2 for 1 voucher för SAS intercon flighter mellan Asien och Nordamerika med stopover i båda riktning, eller hur?

160.000 EB poäng i Business class för typ Tokyo - Köpenhamn - Stockholm(Stopover) - New York(Destination) - Stockholm(stopover) - Köpenhamn - Tokyo.

Sedan är det självklart att det är svårt att hitta sådana platstillgångar.

http://www.flysas.com/en/uk/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS-Group/SAS/SpendPoints/award_chart/

SAS EuroBonus skrev:
Zone 7 <-> Zone 8
Economy OW / RT : 60 000 / 100 000
Economy Extra OW / RT : 78 000 / 130 000
Business OW / RT : 96 000 / 160 000

http://www.flysas.com/en/uk/EuroBonus/About-EuroBonus/HowEuroBonusWorks/Award-rules/

SAS EuroBonus skrev:
Award rules & service fee
  • Unless otherwise stated, points can be used by people with whom the member has a close relation, e.g. family and relatives.
  • Children 2-11 years get a 50% discount* on award flights on selected partners. Infants (up to two years old) travel with you free of charge.
  • Flight awards can be booked up to departure provided that the trip can be booked to/from e-ticket destinations.
  • Flight awards can be booked online on Blue1, SAS and Wideroe.
  • All other flight partners must be booked through Member Service.
  • If outward and homeward travel differs the higher applicable number of points, according to the flight award chart, always applies.
  • One stopover on the outward and return journey is permitted on SAS intercontinental routes.
  • You can book flights in Economy, Economy Extra or in Business and you can also mix classes if this service is available. The points required split the difference - your EuroBonus account is charged with the normal number for each class, divided by two.
  • One-way award travel is available on SAS Group.
  • Rebooking of flight awards is allowed (date & time) up to one 24 hours before the outward departure time, provided that your points have not expired. Once you have started your award trip, return trip cannot be rebooked nor refunded.
  • You can change the time and date on your award flights online. To book to another destination, or change to a one-way ticket, call the telephone sales.
  • Cancellation of flight/hotel awards is allowed up to 24 hours before the award are to be used. Expired points cannot be reused.
  • Car awards, order car voucher online and then book your car of your choice through Avis or Hertz.
  • Hotel awards can also be booked online on selected hotel partners.
  • A service fee will be charged for cancellations and changes of awards via telephone, e-mail or fax.
  • Awards can only be issued by SAS i.e., not by travel agents or other partners.
  • SAS can cancel a award at any time if rules are violated.
  • The traveler must pay any applicable charges, such as airport taxes or fuel charges.
 

JacobGBG

Medlem
Bör väl inte vara någon svårighet att få till ytterligare 55000 innan nyår.

Min herre har sannerligen extravaganta julklappsvanor!

För mig så finns det däremot inget försvar för såna utgifter, jag har lekt med tanken att gå till banken varje månad och betala hyran med AMEx men eftersom bankernas rekordvinster bara tillåter dom att ha öppet till kl15 så är det inte en riktig möjlighet i min jobbsituation.
 
Toppen