Senaste nytt

Nya personer i besättningen

Palazzi

Medlem
Känner en tjej som tagit anställning på SAS för tre månader sedan - total omskolning efter att ha arbetet som marknadsförare. Flyger nästan bara på ARN-EWR-linjen om jag förstått det rätt... Jag brukar se lite foton på instagram.

Kul med föryngring - det behövs! :)
 

j-n

Medlem
Långlinjerna på SAS flygs endast av de med allra högst senioritet. Så svårt att tro att den nya tjejen flyger långt.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Nej, finns inget sådant system hos SAS. Man får önska på olika kriterier men det har inget med senioritet att göra. Allas önskningar är lika mycket "värda"

Jaha bra att veta, tack för svar!
 

Najk

Medlem
Det är kul med föryngring, det behövs! "Experienced but still sparkling" är tyvärr allt för ofta avslagen.
 

Henry

Medlem
ARN-LHR i tisdags så var det en helt ny flygvärdinna. Verkade som att det var hennes första flygning, men allt gick galant!
 
Långlinjerna på SAS flygs endast av de med allra högst senioritet. Så svårt att tro att den nya tjejen flyger långt.

Det stämmer inte längre. I maj blev det 25 st nyanställda till CPH vilka ska bara flyga Longhaul. Det var närmare 4000 som sökt, men en av mina kompisar fick tjänsten eftersom har kock/mat utbildning så får behörigheten att servera mat med vitrock i Business. Alla dessa ska över sommaren flyga inom Europa och inskolas inför Longhaul.
 
Toppen