Nya Lufthansa First Class i bilder

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Martin Björnström, 1 Maj 2011.

1. Gus

Gus Medlem

Funderar på att åka Lufthansa F (gamla F) fra-mct med mina allra sista united miles i november i år tillsammans med frugan på hennes 30-årsdag. Ska jag hitta på något annat och göra flighten under 2014 istället så jag får prova nya F? Fast det hade varit kul att få överraska henne med en riktgit lyxig resa.

Tyvärr är det väl så. Dåligt att man inte kan lita på flygbolagens information. :eek:

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan du inte hitta ny first FRA-MUC-XXX för att få både FCT & fin kabin fast frugan kanske inte vill byta flight?

1 person likes this.
  3. Skyraider

Skyraider Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ganska kort flight FRA-MCT så jag skulle välja FCT och gammal F framför ingen FCT och nya F.

1 person likes this.
  4. Gus

Gus Medlem

Bra tips med MUC! Frugar bryr sig inte så mycket om antalet flighter. Enda kruxet är att från MUC flyger Lufthansa inte till Muscat (dit jag helst vill). Men DXB-MCT kostar å andra sidan bara 600 kr med flydubai. MUC-DXB är en nattflygning. Betyder det att måltidsserveringen är mindre avancerad än en dagflygning?

Är FCT så mycket bättre än FCL i MUC? Jag trodde bara att det var bilåkningen ut till planet som skilde sig åt?

5. Gus

Gus Medlem

Vore inte det bästa att flyga ARN-FRA-DXB med Boeing 747-400? Alla 744 med nya F har väl säte med separat säng? Verkar himla läckert!

6. Skyraider

Skyraider Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan åka bil i MUC också. Dock är FCT klart coolare än FCL - i synnerhet om man är där för första gången.

7. Henrik_B gillar detta.
  8. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Dr. Miles , Jag åker nya F på A340-600, MUC-ORD senare i månaden. Vill du ha bilder till din samling?

9. Ja, gärna. Tack!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!