Senaste nytt

Nya Lufthansa First Class i bilder

Gus

Medlem
Flög nya F (A380 och 346) till Tokyo och Shanghai nyligen. Det nya sätet kan verkligen rekomenderas, helt klart det bekvämaste jag åkt med. halvfullt i F båda gångerna så vi fick två säten var (ett för att sitta i och ett för att sova).

Funderar på att åka LH F (gamla F) fra-mct med mina allra sista united miles i november i år tillsammans med frugan på hennes 30-årsdag. Ska jag hitta på något annat och göra flighten under 2014 istället så jag får prova nya F? Fast det hade varit kul att få överraska henne med en riktgit lyxig resa.

Gus, jag hade använt denna tråd som riktlinje:
New First class retrofit thread - FlyerTalk Forums

Tror denna tyvärr är mer rätt än Lufthansa.com :)

Tyvärr är det väl så. Dåligt att man inte kan lita på flygbolagens information. :eek:
 

jumbooze

Medlem
Funderar på att åka LH F (gamla F) fra-mct med mina allra sista united miles i november i år tillsammans med frugan på hennes 30-årsdag. Ska jag hitta på något annat och göra flighten under 2014 istället så jag får prova nya F? Fast det hade varit kul att få överraska henne med en riktgit lyxig resa.

Tyvärr är det väl så. Dåligt att man inte kan lita på flygbolagens information. :eek:

Kan du inte hitta ny first FRA-MUC-XXX för att få både FCT & fin kabin fast frugan kanske inte vill byta flight?
 

Gus

Medlem
Kan du inte hitta ny first FRA-MUC-XXX för att få både FCT & fin kabin fast frugan kanske inte vill byta flight?

Bra tips med MUC! Frugar bryr sig inte så mycket om antalet flighter. Enda kruxet är att från MUC flyger LH inte till Muscat (dit jag helst vill). Men DXB-MCT kostar å andra sidan bara 600 kr med flydubai. MUC-DXB är en nattflygning. Betyder det att måltidsserveringen är mindre avancerad än en dagflygning?

Det är ganska kort flight FRA-MCT så jag skulle välja FCT och gammal F framför ingen FCT och nya F.

Är FCT så mycket bättre än FCL i MUC? Jag trodde bara att det var bilåkningen ut till planet som skilde sig åt?
 

Gus

Medlem
Vore inte det bästa att flyga ARN-FRA-DXB med Boeing 747-400? Alla 744 med nya F har väl säte med separat säng? Verkar himla läckert!
 

Skyraider

Medlem
Man kan åka bil i MUC också. Dock är FCT klart coolare än FCL - i synnerhet om man är där för första gången.
 
Toppen