Senaste nytt

Nya Lufthansa First Class i bilder

Grabbarna på Vielfliegertreff i Tyskland har fått testa nya First Class kabinen på Airbus 340-600. Ser riktigt trevlig ut!

Här är tråden på Vielfliegertreff (kräver inloggning)

CIMG0206.jpg

CIMG0205.jpg

CIMG0204.jpg

CIMG0203.jpg

CIMG0202.jpg
 

Jacob

Medlem
Ser väldigt bra ut! Synd bara att det är så svårt att hitta bonusbiljetter i nya Lufthansa first class, i alla fall på Airbus A380 (där är det omöjligt).
Men kanske blir lite bättre när övriga flygplan konverteras till nya första klass produkten.

Kul att de även ändrar säten på Boeing 747 flygplanen.
Jag har ju flygit första klass på övervåningen där de tidigare hade fyra rader med en 2-2 konfiguration i första klass.
I sig inget fel på stolen och riktigt bra mat, dryck och service. Ganska bra rakt igenom!
Men att sitta 2-2 är inte riktigt upp till dagens standard och känns kanske inte så kul om man reser själv och första klass är fullt. Trots allt är biljetten inte helt gratis...
 

MarcusC

Medlem
F i 340-600 är väl ganska identiskt den som är på A380?. Inte samma lyx som SQ/EK men ser ju som sagt väldigt fräscht ut. Ang IFE är det nog samma som övriga klasser, men ny större skärm?

Award och upgrade lär ju tyvärr bli än sämre med tanke på LH drar ner antalet säten, på 747 och 380 numera endast 8 stolar :(.
 

Concorde

Founding Member
Gillar designen, men oroväckande lite privacy, speciellt mittparet. Hur tänkte dom där? Gillar tyskar att sova öppet månne?
 

Roger J

Medlem
Privacy-biten håller jag med om, om jag reser själv uppskattar jag verkligen att sova utan någon annans huvud i närheten (eller någon annan kroppsdel för den delen).
Stämmer det alltså att de har permanenta sängar i övervåningen på 747?? Sjukt... De skulle ju kunna gjort suites med väggar i så fall...
 

MarcusC

Medlem
Privacy-biten håller jag med om, om jag reser själv uppskattar jag verkligen att sova utan någon annans huvud i närheten (eller någon annan kroppsdel för den delen).
Stämmer det alltså att de har permanenta sängar i övervåningen på 747?? Sjukt... De skulle ju kunna gjort suites med väggar i så fall...
Som jag tolkat "nya" F på 747orna är det samma stolar som tidigare, men man får en stol att sova i och en att sitta i?!
 

kimbb

Ny medlem
F-setene i 380 er fantastiske. Sengen er den beste flysengen jeg har sovet i. Har 4 nye legg med Lufthansa F ombord på 380 i Juli. Gleder meg. De nye F-setne i 747 ser også veldig bra ut. 747 forblir min favorittmaskin. Hadde vært morsomt om også SAS fikk førsteklasse. Men det skjer nok aldri...
 
Toppen